شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام باقری، امام جمعه موقت گالیکش

حوزه/ نوع نشستن در حرم های اهل بیت(ع) نزد معصومان و حضور نزد پدر و مادر نمونه ای از حیا است که متأسفانه امروز بعضی از حرمت‌ها بین فرزندان و بزرگترها شکسته و رعایت حیا در برخورد و نشستن فرزندان نزد والدین کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمدصادق باقری، در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) بر راست‌گویی، امانت‌داری، حیا و خوش‌ اخلاقی در روابط اجتماعی، تصریح کرد: کسانی که در موقعیت‌های اجتماعی مانند مساجد، تکایا، هیئت‌های مذهبی و... مسئولیتی دارند و نیز معلمان که تعدادی دانش آموز تحت آموزش آنها قرار دارند باید امانتدار بوده و برای حفظ امانت کوشا باشند.

این پژوهشگر حوزوی با اشاره به اینکه حیا با حجاب متفاوت است، خاطرنشان کرد: حیا ویژه زنان نیست، بلکه هر دو قشر زن و مرد باید حیا در رفتار، کردار و گفتار داشته باشند.

امام جمعه اسبق علی‌آباد کتول عنوان کرد: نوع نشستن در حرم های اهل بیت(ع) نزد معصومان و حضور نزد پدر و مادر نمونه ای از حیا است که متأسفانه امروز بعضی از حرمت‌ها بین فرزندان و بزرگترها شکسته و رعایت حیا در برخورد و نشستن فرزندان نزد والدین کاهش یافته است.

وی، بر خوش ‌خلقی در روابط اجتماعی و خانوادگی تأکید کرد و افزود: امروز جامعه ما تشنه معارف دینی است زیرا محبت و احترام به یکدیگر گمشده زندگی‌ها و اخلاق، گمشده جامعه ماست.

حجت الاسلام باقری خاطرنشان کرد:  اخلاق و نوع برخورد می‌تواند دیگران را به دین جذب کند نه با مأمور و بازداشت، البته بحث امنیت در جای خود محفوظ است، ولی رفتارهای جبرگونه گاهی به جای جاذبه، عامل دافعه می‌شوند.

انتهای پیام/ت

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha