شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 فلسطینیان

حوزه/ جناح‌های فلسطینی در رام الله از مردم خواستند در اعتراض به سفر رئیس جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی راهپیمایی «روز خشم» برگزار کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از maannews، جناح‌های فلسطینی در مرکز کرانه باختری اشغالی رام الله از مردم خواستند روز سه شنبه در اعتراض به سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی راهپیمایی «روز خشم» برگزار کنند.

در بیانیه‌ای که روز شنبه با عنوان «فراخوان وحدت با زندانیان شجاع» منتشر شد، اسلام‌گرایان و ملی‌گرایان رام الله از عموم مردم فلسطین خواستند با شرکت در تظاهرات، مخالفت‌شان را به از سرگیری مذاکرات صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی تحت حمایت مالی ایالات متحده آمریکا نشان دهند.

در این بیانیه فراخوان اعتصاب سه ساعته در روز یکشنبه، و اعتصاب عمومی در روز دوشنبه در کرانه باختری اشغالی، نوار غزه و اسرائیل، همزمان با سفر ترامپ اعلام شد.

اعضای کمیته پیگیری وضعیت شهروندان عرب در سرزمین‌های اشغالی نیز بر حمایت‌شان از اعتصاب‌ها که در ادامه اعتصاب 34 روزه زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در جریان است، تاکید کردند.

کمیته اعتصاب غذا نیز از فعالان در روستاهای کرانه باختری و مناطق روستایی خواست به ادامه مسدود کردن جاده ها، ایجاد ترافیک، به ویژه برای وسایل نقلیه شهرکنشینان اسرائیل ادامه داده و همبستگی‌شان را با زندانیان اعتصاب کننده نشان دهند. معترضان خواستار رسیدگی به وضعیت زندانیان در اسارتگاه‌های رژیم صهیونیستی هستند.

سرخوردگی فزاینده مردم فلسطین از مذاکرات صلح

در این میان امضاء کنندگان این بیانیه، جانبداری ایالات متحده با رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم کرده و سرخوردگی فزاینده مردم فلسطین از مذاکرات صلح با میانجیگری دولت‌های غربی از جمله آمریکا و همزمان میلیاردها دلار کمک مالی نظامی این کشور به اسرائیل را ابراز کردند.

ترامپ روز شنبه 19 می در نخستین سفر به خارج از کشور، به عربستان سعودی وارد شد. وی قرار است روز دوشنبه با رئوبن ریولین رئیس رژیم اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیت المقدس دیدار داشته باشد. وی روز بعد نیز ملاقاتی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری اشغالی بیت لحم خواهد شد. ترامپ اوایل این ماه نیز  نشستی با محمود عباس و نتانیاهو در واشنگتن دی سی داشته است.

نخستین سفر دیپلماتیک ترامپ به خارج از آمریکا، تنش‌ها و مخالفت‌های زیادی در برداشته است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha