جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام اسلامی فر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد گفت: علم حقیقی آن است که انسان را به خدا برساند و عالم واقعی کسی است که اهل مناجات با خدا باشد نه کسی که صرفا مدرک دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی‌فر در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با بیان اینکه لذت های معنوی را نمی توان با زبان توصیف کرد، اظهار داشت: ما برای ارتباط با خدا خلق شده‌ایم نه برای گناه و هر چه ارتباط ما با ملکوت بیشتر باشد بعد از مرگ شرایط آسان‌تری داریم.

وی با اشاره به نقش علم و آگاهی در معنویات عنوان کرد: علم حقیقی آن است که انسان را به خدا برساند در غیر این‌صورت هدف انسان از تحصیل علم، یادگیری یک سری اصطلاحات، ثروت و دنیااندوزی است.

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد خاطرنشان کرد: علمی که انسان را به خدا نزدیک نکند و اشک او را جاری نسازد، فایده معنوی برای انسان ندارد، بنابراین عالم واقعی کسی است که اهل مناجات با خدا باشد نه کسی که صرفا مدرک دارد.

وی با تأکید بر اینکه در این آخرین روزهای ماه شعبان سعی کنیم از فضیلت‌های این ماه بیشتر بهره ببریم، عنوان کرد: خیر ما در دعا، مناجات، بکا و گریه است و خداوند به خاطر گریه یک نفر در نیمه‌شب یک امت را مورد رحمت قرار می‌دهد.

حجت الاسلام اسلامی فر افزود: امروز اگر ما نعمت‌های بسیار و امنیت داریم چه بسا به دلیل نماز شب و مناجات‌های شبانه عده‌ای در امت ما باشند.

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد ادامه داد: دعا به آدم شرح صدر و سعه صدر می دهد، اهل دعا قدرت تحمل بالایی در برابر مشکلات زندگی دارند همچون حضرت زهرای اطهر(س) که راز و نیازهای طولانی در پیشگاه الهی داشتند.

وی با بیان اینکه خود را برای سفر آخرت آماده کنیم، عنوان کرد: مؤمن واقعی از خوف خدا و شب اول قدر در دل حزین و اندوهگین است در مقابل عده‌ای که خود را به بی‌خیالی می‌زنند و با شادی های دنیوی سرگرم می‌کنند که عین سادگی و غفلت است.

عضو اتاق فکر تبلیغ حوزه علمیه خراسان تصریح کرد:‌ شادی و نشاط با پایکوبی، موسیقی و لطیفه های غیر شرعی و نادرست محقق نمی شود و این مسائل گاهی غفلت می‌آورد.

انتهای پیام/ت

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha