جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
داعش

حوزه/ ده‌ها مسجد در اسپانیا با توزیع توصیه نامه‌هایی به زبان عربی سعی دارند از تاثیر سازمان‌های تروریستی داعش و القاعده بر افکار جوانان جلوگیری کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، "ایکر ریوخا" تحلیل گر اسپانیایی گفت: ده ها مسجد در اقلیم "باسک" و قشتاله" در اسپانیا توصیه نامه هایی را به زبان عربی برای جوانان منتشر کردند تا از تاثیر سازمان های تروریستی داعش و القاعده و سازمان های تروریستی موجود در اسپانیا بر افکار جوانان و به بازیچه گرفتن آنان جلوگیری کنند.

ریوخا اشاره کرد: مساجد اسپانیا پیام همزیستی علیه افراطی گری صادر می کنند و از مسلمانان می خواهند تا در صورت مشاهده هرگونه مسئله مشکوکی در خصوص ائمه جماعت افراطی مسلمان، به پلس گزارش دهد تا به وضعیت رسیدگی کند که در این صورت مساجد ترسناک نمی باشد.

* اسلام در اسپانیا به رسمیت شناخته شده است

اسپانیا از محدود کشورهای اروپایی که است که دین اسلام را در این کشور به رسمیت شناخته شده است و براساس تحقیقات اتحادیه اقلیت های اسلامی اسپانیا تعداد مسلمانان این کشور به 1.9 میلیون رسیده است که 1.1 میلیون آن مهاجر هستند.

این تحقیق به تنوع مسلمانان اشاره کرد: مسلمانان اسپانیایی با تعداد "513942" نفر بیشترین هستند و بعد آن اقلیت مغربی با تعداد "783137" نفر، اقلیت پاکستان با تعداد "79262" نفر، سنگال با تعداد "63491" نفر، اقلیت جزایری با تعداد "62432" نفر است و تعداد مساجد به 1177 عدد می رسد.

تحلیل گر سیاسی اسپانیایی تاکید کرد: داعش تلاش می کند تا در مرحله اول به ائمه جماعت مساجد دست یابد و به آنان خطبه های افراطی ارائه دهد تا در روز جمعه برای جوانان بیان کنند و ذهن جوانان را به انحراف کشیده و افکار دینی افراطی را در ذهن آنان جایگزین کنند و تلاش کنند، آنان به گروهک های تروریستی بپیوندند و در سرتاسر جهان دست به اقدامات ویرانگرانه بزنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha