سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
پروژه ابتکاری «رمضان بدون اسراف» در تورنتو

حوزه/در کمپین «رمضان بدون اسراف» مسلمانان کانادا استفاده از بطری‌های یک بار مصرف را ممنوع کرده و بطری‌های ویژه‌ای را به منظور کاهش زباله محیط زیستی و اسراف طراحی کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، مسلمانان شهر تورنتوی کانادا خودشان را برای آغاز ماه مبارک رمضان آماده کرده و پروژه‌ای ابتکاری با عنوان «رمضان بدون اسراف» آغاز کرده‌اند.
در این کمپین مسلمانان مناطق مختلف تورنتو هنگام روزه داری بطری‌های یک بار مصرف را استفاده نخواهند کرد و بطری‌های ویژه‌ای را به منظور کاهش زباله محیط زیستی و اسراف طراحی کرده‌اند. 
برنامه اولیه این پروژه توسط مسلمانان تورنتو در تشکل عام المنفعه «دوانت» آغاز شده و این سازمان متعهد به خدمت به جامعه، امدادرسانی و توسعه می‌باشد و قصد دارد اعضای جامعه را در رابطه با خطر عدم بازگشت پلاستیک‌ به طبیعت آگاه سازد. اعضای کمپین در آغاز 5 هزار بطری رنگارنگ ویژه را به بعضی مساجد مناطق مختلف چون پیل، هالتون و تورنتو به ویژه در شهرهای برامپتون و میسیساگا فرستادند، اما در پی تقاضای بالا مجبور شدند دو برابر این میزان بطری به مساجد ارسال کنند. این بطری‌ها یک بار مصرف نبوده و فرد می‌تواند نام خود را روی آن نوشته و همه جا آن را با خود همراه داشته باشد. مساجد محلی چون ایسنا کانادا، مسجد الفلاح، مرکز سیده خدیجه، مسجد ایکنا، مرکز اسلامی آناتولی و مسجد کوپر این بطری‌ها را به فروش رسانده و بعضی از مساجد انتخابی نیز بطری‌ها را به صورت رایگان توزیع می‌کنند.
در اطلاعیه کمپین، با اشاره به گفته پیامبر اسلام (ص)، آمده است: زمین سبز و زیباست و  خداوند شما را به عنوان ناظران بر زمین منصوب کرده است.
طاها غیور، یکی از مجریان این پروژه به خبرنگاران گفت: ما حقیقتا می‌خواهیم به محیط زیست اهمیت بدهیم، به ویژه اینکه ماه مبارک رمضان نیز در پیش است. اگر ما روزه می‌گیریم که خدا-آگاهی را افزایش دهیم، ما همچنین تضمین می‌کنیم که به جهان آسیبی نرسانده و به دنبال رحمت و برکت باشیم.
اعضای کمپین امیدوار هستند بتوانند با تمامی مردم کانادا در رابطه با موضوعاتی چون تغییرات آب و هوا، گرم شدن کره زمین، تخریب محیط زیست و حفاظت از آن، بحث و تعامل داشته باشند. ماه مبارک رمضان برای مسلمانان آمریکای شمالی روز شنبه 27 می 2017 آغاز می‌شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha