جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست میان ادیانی اسلام‌شناسی در ویسکانسین

حوزه/ در نشست میان ادیانی در شهر مدیلتون در ایالت ویسکانسین، صدها شرکت‌کننده به سخنرانی اسلامی گوش داده و بحث‌های اسلامی درباره شرع و حقوق زنان در اسلام را شنیدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نشست میان ادیانی اسلام‌شناسی در شهر میدلتون واقع در ایالت ویسکانسین در آمریکا، با حضور صدها شرکت‌کننده مسلمان و غیرمسلمان برگزار شد.

در این نشست میان ادیانی که در سالن بزرگی در مدیسون ماریوت وست برگزار شده بود، بیش از 400 تن حضور داشته، سخنرانان اسلامی درباره اصول اولیه دین اسلام به صحبت پرداخته و موضوعاتی چون قوانین شرع اسلامی و حقوق زنان در دین اسلام را مورد بحث قرار دادند.

این نشست میان ادیانی توسط انجمن مدینه در وست ساید، مرکز اسلامی مدیسون و مرکز اسلامی شرق مدیسون برگزار شد.

سارا شلوسر از مجریان این گردهمایی گفت: ما اخیرا شاهد گسترش قابل توجه جرایم اسلام‌هراسی هستیم و هدف ما از برگزاری این مراسم این بود که مطمئن شویم مردم فرصتی داشته باشند که به اینجا آمده و درباره اسلام بیشتر بدانند و جواب پرسش‌هایشان را درباره اسلام بشنوند.

* شریعت برای زندگی بشر حیاتی است

یکی از سخنرانان این مراسم شیخ اظفرالدین یک امام جماعت در ایلینوی می‌باشد که در سن 12 سالگی حافظ قرآن بوده است. وی درباره اهمیت شرع اسلامی گفت: همانطور که آب برای زندگی بشر حیاتی می‌باشد، شریعت در صورتی که به درستی درک شده و به جا مورد استفاده قرار گیرد نیز می‌تواند به زندگی بشر حیات بخشد. شریعت به زندگی مسلمانان معنی می‌دهد.

وی افزود:  بعضی از مردم آن را اصول اخلاقی، و بعضی از مردم آن را بصیرت معنی می‌کنند، ما مسلمانان نیز آن را شریعت می‌نامیم. 

اظفرالدین در ادامه گفت: یک سوءتفاهم موجود این است که مسلمانان به شریعت پایبند هستند و قانون‌مدار نیستند، اما این غلط است و شریعت اسلامی قانون‌مداری را ضروری می‌داند. و ما اسلام را بر هیچ کس اجبار نمی‌کنیم.

شیخ الحقی جالو امام جماعت مرکز اسلامی مدیسون نیز درباره توطئه‌های دشمنان اسلام گفت: سوءتعابیر زیادی درباره اسلام وجود دارد و هستند کسانی که به زحمت تلاش دارند تا این سوءتعابیر ساختگی را ترویج دهند. هدف آن‌ها گسترش نفرت علیه اسلام و مسلمانان است اما قطعا به این خواسته نخواهند رسید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha