چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دهقانی

حوزه/ سند ۲۰۳۰ تماما سکولار و براساس آن آموزش مذهب در مدارس و مراکز آموزشی ممنوع است و کودکان تحت این آموزش ها در آینده انتخاب می کنند مسلمان باشند یا به طور کلی، لائیک.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام مرتضی دهقانی، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) میبد با اشاره به برگزاری انتخابات با شکوه اخیر و قدردانی رهبر معظم انقلاب از ملت بزرگ ایران، گفت: وظیفه طلاب در سایر مناسبت های ملی و مذهبی روشنگری و بصیرت افزایی است.

وی در ادامه با اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب از امضای سند ۲۰۳۰ یونسکو، اظهار کرد: مقام معظم رهبری اصل این سند در ایران را کار اشتباهی می دانند و در جمع معلمان در اردیبهشت ماه امسال فرمودند: « امضای این سند و اجرای بی سر و صدای آن قطعاً مجاز نیست و به دستگاه های مسئول نیز اعلام شده است

این محقق حوزوی تصریح کرد: این سند تماما سکولار و براساس آن آموزش مذهب در مدارس و مراکز آموزشی ممنوع است و کودکان تحت این آموزش ها در آینده انتخاب می کنند مسلمان باشند یا به طور کلی، لائیک.

گفتنی است، یونسکو، در راستای اهداف مبتنی بر«جهانی سازی» و « صلح جهانی» از طریق برنامه «آموزش‌های مشترک عمومی»، می‌کوشد ارزش‌های لیبرالیستی و سکولاریستی را در نظام تعلیم و تربیت کشورهای مختلف بگنجاند تا به واسطه آن از اصطکاک نسل‌های جدید با نظام‌های استکباری و سرمایه داری، جلوگیری کند که از آن جمله می‌توان به برنامه های آن سازمان، برای اصلاح بنیادین مفاهیم آموزشی و تربیتی در جوامع اسلامی به نفع رژیم صهیونیستی و به اصطلاح حل«بحران اعراب و اسرائیل» از مسیر تغییرات فرهنگی و ارزش های ملی در قالب برنامه « صلح جهانی» اشاره کرد.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کشاورز IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
    0 0
    سلام جناب مولایی بهتر نیست شخص مطلع وبین المللی بیطرفی را پیدا کنید وراجع به سند واقدام دولت گفتگوی درست وکاملی داشته باشید