جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کاروان پیاده

حوزه/ مسئول کاروان پیاده امام علی(ع) آذربایجان شرقی از آغاز حرکت این کاروان متشکل از جانبازان و ایثارگران و طلاب، با پای پیاده طبق سنت هر ساله به سمت مرقد مطهر امام خمینی(ره) خبر داد.

احمد تیزچنگ مسئول کاروان پیاده امام علی(ع) استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، تصریح کرد: کاروان پیاده امام علی(ع) متشکل از جانبازان، ایثارگران، آزادگان، پیشکسوتان دفاع مقدس، طلاب و دانشجویان، ۲۳ سال است که همه ساله با پای پیاده برای شرکت در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) به سمت تهران حرکت می کنند.

وی افزود: این کاروان امسال نیز ۲۲ اردیبهشت با شرکت ۱۱۰ نفر حرکت خود را آغاز کرد که ۶۱۰ کیلومتر را طی طریق کرده و از استان‌های زنجان، قزوین، کرج، تهران و بیش از ۵۹ شهر، روستا و آبادی که در مسیر حرکت آن قرار دارند، عبور خواهد کرد.

تیزچنگ ادامه داد: این کاروان برنامه های تربیتی سلسله وار در منزل های مختلف در طول مسیر برگزار می کنند که امسال نیز در ۱۵ منزل برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است که تاکنون در پنج یادواره شهدا شرکت کرده اند.

مسئول کاروان پیاده امام علی(ع) همچنین با اشاره به اینکه هدف ما در این سفر معنوی احیای یاد و نام امام و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، اظهار داشت: ارائه شعارهایی از قرآن و نهج‌البلاغه همچنین ذکر شعار سال که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده، از برنامه های کاروان زیارتی امام علی(ع)در طول مسیر خواهد بود.

تیزچنگ خاطرنشان کرد: این کاروان در 6 خردادماه به تبریز بازمی گردند تا از فیوضات ماه مبارک رمضان نیز بهره مند شوند.

وی با اشاره به دیگر کاروان های پیاده در سطح کشور عنوان کرد: کاروان پیاده گیلان، کاروان پیاده قم و دوی امدادی دانشگاه امام حسین(ع) اصفهان نیز هر ساله به طور پیاده به سمت مرقد امام خمینی(ره) حرکت می کنند که امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان برخی از آن ها لغو شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha