جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله علیدوست

حوزه / رئیس انجمن حقوق و قضای اسلامی تصریح کرد: حملات ناجوانمردانه به شیعیان شرق عربستان، ریشه در بغض آل سعود نسبت به این مظلومان دارد.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»با اشاره به تحولات اخیر عربستان و حملات ناجوانمردانه رژیم آل سعود به شیعیان شرق این کشور ابراز داشت: حرکت سلبی حکام عربستان سعودی و بحرین علیه ملت های خود، می تواند دو منشأ داشته باشد؛ یکی تجسم بغض این ها علیه شیعه است و در این میان اگر بهانه هایی می آورند چون تخریب بافت فرسوده در عربستان و یا مطالبی که علیه شیخ قاسم مطرح می کنند بی شک همه این ها بهانه است و گرنه بغضشان نسبت به شیعه انقلابی و در صحنه را نمی توان کتمان کرد.

وی افزود: عامل و منشأ دوم دستوری است که این ها از اربابان خود می گیرند ، هر چند که خودشان هم بدشان نمی آید به ملت مظلوم و شیعیان ستم کنند اما به هر حال مزدور هستند و از اربابان غربی و صهیونیستی خود دستور می گیرند.

رئیس انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه قم همچنین با بیان این که مردم ، علما و رسانه های ما در حمایت از مظلومان عربستان و بحرین ، وظیفه مهمی بر عهده دارند، گفت: آنچه از ما انتظار می رود این است که ما این مسایل و مظلومیت شیعیان این کشورها را خیلی منطقی و با استدلال بیان کنیم تا مردم در جریان امور قرار بگیرند؛ خوشبختانه هنوز اکثریت مردم دنیا انسان های با وجدان و منصفی هستند و اگر حقیقت را بفهمند داوری خوبی داشته و از مظلوم حمایت می کنند.

وی در ادامه صحبت های خود به نکته بسیار مهمی هم اشاره کرد و افزود: بنده گلایه ای دارم  از این بابت که چرا ما گاه از ظرفیت های خوبی که در حوزه رسانه ای داریم، غافل می شویم که شاهد مثالش عدم توجه به حرف ناپخته و نسنجیده اخیر معاون ولیعهد عربستان است که گفت ایران معتقد به مهدویت است و به همین خاطر نمی شود با ایران کنار آمد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین با بیان این که بحث مهدویت با همین عنوان یک مساله ضروری ِ اسلام است و نه فقط مذهب ، ابراز داشت: طبعاً کسی که منکر ضروری دین شود، مرتد است و ما باید روی این موضوع کار می کردیم و در نمازجمعه ها و افراد تریبون دار مطرح می کردیم و به تبیین می پرداختیم.

وی اضافه کرد: هر چند شاید آن ها توجیهاتی بکنند، اما مهم این است که ما اعترافی از چنین شخصی در رابطه با مهدویت گرفته ایم که متاسفانه روی آن کار نشد و چیزی بیان نشد و حال آن که حتی طبق فقه آن ها چنین فردی که منکر ضروری دین شده ، کافر است و لذا نمی تواند اولوالامر باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha