جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پژوهش

حوزه/ به همت گروه سنت های حوزوی و آداب طلبگی و با حضور معاون پژوهش حوزه های علمیه، نشست «سنتهای پژوهش در حوزه» مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،‌حجت الاسلام محمد باقر پورامینی در نشست «سنت های پژوهشی در حوزه»  با بیان اینکه گروه سنت های حوزوی و آداب طلبگی از گروه های تابعه مرکز پژوهش های جوان می باشد، گفت: این گروه در سال 1389 با هدف شناسایی، حفظ و احیای سنت های اصیل حوزوی، تلاش در ترویج ارتقاء سطح دانش و بینش و اخلاق طلاب جوان، حرکت جامع و نظام مند در مسیر رشد و تعالی فردی و جمعی طلاب جوان، تبیین و ترویج آرمان تحول و ترویج و تبیین گفتمان حوزه انقلابی و تبیین و ترویج آداب و زی طلبگی تشکیل شد.

رئیس مرکز پژوهش های جوان با بیان این که  در طول 6 سال از  فعالیت این گروه گام های خوبی برداشته شده است افزود: گام اول، تولید مجموعه 50 دفتری مهارت های طلبگی بود که 21 دفتر از آن چاپ و توزیع شد و 29 دفتر نیز در حال تدوین و انتشار است.

وی گام دوم را تولید آثار غیر مهارتی برای طلاب جوان برشمرد که  تاکنون چند جلد آن منتشر شده است و گفت: گام سوم برای مخاطبان سطح 3 و 4 می باشد که دو موضوع دارای اولویت بود، موضوع اول ترویج آرمان تحول و موضوع دوم حوزه انقلابی است.

در ادامه دکتر حکمت نیا  معاون پژوهش پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، ضمن بیان اهمیت توجه و استخراج سنت های پژوهشی حوزه،گفت: باید بدانیم سنت های نگارش علم و  آورده تراث ما در زمینه پژوهش چه بوده است، تا بتوانیم تراث خودمان را بشناسیم و تا آنجا که میسر هست آن را بازسازی کنیم.

وی افزود: مراد از پژوهش،  یعنی مراحل پژوهش، مثل آماده سازی اطلاعات و جمع آوری اطلاعات و کنار هم قراردادن آن است و بنابراین معنی اعم پژوهش مدنظر ما هست.

در ادامه حجت  الاسلام المسلمین حسین خانی، محدثی، فقیهی، موسوی نسب، مقیمی، هلالیان، حق جو، عباسی آغوی، ‌قانع، مقدمی به بیان دیدگاه های خویش در این موضوع پرداختند.

در پایان مقرر گردید، کارگروهی تشکیل و سنت های پژوهش در حوزه استخراج شده  و جهت اقدامات بعدی به معاونت پژوهشی ارایه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha