جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علمیه امام خمینی بجنورد

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد گفت: این مدرسه ۱۵۰ طلبه دارد که در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد در حال حاضر 150 طلبه دارد که تعداد 95 طلبه در بلندمدت و حدود 55 نفر در دوره سفیران هدایت، تحصیل می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد با اشاره به برنامه ها و فعالیت های این مدرسه، افزود: در مدرسه امام صادق(ع) طلاب از پایه اول تا پایه هشتم می توانند تحصیل کنند و بیشترین حجم کلاسی در نوبت صبح است، البته تعدادی از کلاس‌ها نیز به جهت ساعت کاری اساتید، در نوبت عصر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مطالعه دروس توسط طلاب افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها روزانه یک ساعت مطالعه اجباری برای طلاب مقرر شده است و حضور طلاب خوابگاهی نیز در این ساعت الزامی است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد همچنین به تعداد طلاب خوابگاهی این مدرسه اشاره کرد و افزود: تعداد طلاب خوابگاهی  مدرسه، حدود 50 نفر بوده که مابقی به صورت روزانه رفت‌وآمد می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر پایه تحصیلی در این مدرسه به‌طور متوسط روزانه 5 ساعت کلاس درس دارند، تصریح کرد: درس اخلاق از مهم‌ترین عناوین درسی در حوزه‌های علمیه است که در این مدرسه نیز تدریس می‌شود و تمام تلاش ما این است که همه توان خود را در جهت آموزش و تربیت طلاب انقلابی و عالم به کار بگیریم.

حجت الاسلام نجفی زاده خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه امام خمینی‌(ره) بجنورد قدیمی‌ترین مدرسه استان خراسان شمالی است که با اشراف امام جمعه ‌شهرستان بجنورد فعالیت کرده و تا کنون روحانیان‌ و فضلای بسیاری‌ در این مدرسه تحصیل کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha