سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تبلیغ دین

حوزه/ در هر مکتب و آیینی، تبلیغ و اطلاع‌رسانی، مهم‌ترین رکن حیات، بقا و تداوم آن است و اگر در این عرصه ضعیف عمل شود،‌ نباید هیچ امیدی برای تداوم حیات یک مکتب داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، خانم خدیجه ساروی، در جمع مدیران  و معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران غرب استان مازندران، بیان کرد: تبلیغ و اطلاع‌رسانی در هر مکتب و آیینی،  مهم‌ترین رکن حیات، بقا و تداوم آن است، چرا که تنها تبلیغ مناسب است که می‌تواند یک مکتب را تقویت کرده و تداوم بخشد. در غیر این صورت اگر در عرصه تبلیغ و اطلاع‌رسانی ضعیف عمل شود،‌ نباید هیچ امیدی برای تداوم حیات یک مکتب داشت.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که دین مبین اسلام نیز همانند هر مکتب و دین دیگری، ابتدا با تبلیغ و اطلاع‌رسانی پایه‌گذاری شد، ابراز داشت: پیاده‌سازی دستورات خداوند و آموزه‌های قرآن کریم، برابری و تساوی انسان‌ها با یکدیگر، رحمت و عطوفت میان انسان‌ها، گذشت، ایثار، صبوری و توحید از مهم‌ترین رکن‌های این دین آسمانی است که هر کدام از آنها به نوبه خود موجب تقویت و تدوام این مکتب تا به امروز شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به گسترش عرصه ارتباطات در دنیای کنونی و تنوع شیوه‌های برقراری ارتباطات، تبلیغ و اطلاع‌رسانی نیز دچار تحول‌های شگرفی شده است و غفلت از این‌ روش‌ها در عرصه تبلیغ دین، مسلماً موجب خسران‌هایی خواهد شد که شاید به سادگی و با استفاده از روش‌های سنتی قابل جبران نباشند.

 ساروی در پایان خاطر نشان کرد: در زمینه اعزام مبلغ، ابتدا  باید استعدادها از سال اول تحصیل شناسایی شوند؛ یعنی بدانیم که توانایی بالقوه و بالفعل طلبه ها در چه زمینه ای می باشد و آنها را ساماندهی و گروه بندی کرده و سرگروه برای آنها تعیین گردد و سپس تحت آموزش قرار گیرند. همچنین قبل از آغاز مناسبت ها نشست توجیهی برای مبلغین برگزار گردد.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha