پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تربیت دینی کودکان

حوزه/ بهترین زمان برای آموزش مسائل دینی، دوران کودکی می باشد البته باید مفاهیم صحیح به کودک به صورت غیر مستقیم و در قالب قصه و داستان ارائه شود، چون کودک درک صحیحی از مفاهیمی از قبیل بهشت، جهنم و... ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام علی محمدی، در کارگاه آموزشی با موضوع"تربیت صحیح اسلامی"، در مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) ساری، تبلیغ دین اسلام را هدف اصلی مبلغ خطاب کرد و گفت: یکی از تاثیر گذار ترین روشها در تبلیغ دین قصه گویی است و بر همین مبنا، قرآن کریم هم، با ادبیات قصه با همه اقشار و مخاطبین سخن گفته است.

وی در ادامه گفت: تربیت به معنای یاد دادن نیست، بلکه یاد گرفتن، عمل کردن، ارتباط گیری موثر و کمک گرفتن از مهارت ها در ا یجاد ارتباط صحیح از جمله معانی درست تربیت به شمار می آید.

این فعال فرهنگی، قصه گویی و قصه سازی را از جمله مهارتهای تبلیغی برشمرد و خاطر نشان کرد: بهترین زمان برای آموزش مسائل دینی، دوران کودکی می باشد البته باید مفاهیم صحیح به کودک به صورت غیر مستقیم و در قالب قصه و داستان ارائه شود، چون کودک درک صحیحی از مفاهیمی از قبیل بهشت، جهنم و...  ندارد.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha