سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کمیته امام خمینی

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی از اعزام ۴۰۹ مبلغ زکات در سال گذشته به روستاهای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی، روز دوشنبه در نشست مشترک مبلغان زکات جهاد کشاورزی و کمیته امداد استان، از اعزام مبلغ زکات به روستاهای استان خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته ۴۰۹ مبلغ زکات به روستاهای استان آذربایجان شرقی اعزام شدند که مبلغان زکات طی این مدت برای ۳۱ هزار نفر به صورت گروهی و چهره به چهره تبلیغ کردند.

وی با اشاره به میزان زکات جمع آوری شده این استان در سال گذشته خاطرنشان کرد: کشاورزان خیّر استان آذربایجان شرقی در سال گذشته بیش از ۱۳۵ میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند که ۵۷ درصد  از زکات جمع آوری شده برای امور محرومان و ۴۳ درصد در پروژه های عمرانی عام المنفعه هزینه شده است.

کلامی با بیان اینکه از زکات جمع آوری شده ۷۳ میلیارد و ۴۷۳ میلیون ریال برای امور محرومان هزینه شده است، اهدای جهیزیه به ۳۴۲ نوعروس، پرداخت کمک هزینه درمان برای یک هزار و ۳۷۳ بیمار نیازمند، پرداخت کمک هزینه تحصیلی ۶۸۲ دانش آموز، تعمیر ۴۰ واحد مسکونی و احداث ۳۳ واحد مسکونی برای نیازمندان را از دیگر هزینه های زکات برای امور محرومان در سال گذشته برشمرد.

دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی ادامه داد: بیش از ۶۳ میلیارد ریال از زکات جمع آوری شده در سال گذشته برای پروژه های عمرانی عام المنفعه هزینه شده است که طی این مدت ۶۴ پروژه عمرانی از جمله مسجد، حسینیه و غسالخانه احداث و ۴۸ پروژه نیز تعمیر و بازسازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۵ هزار و ۹۵۷ عامل افتخاری زکات در استان وجود دارد، تاکید کرد: طی سال گذشته از یک هزار و ۶۱۰ روستای مشمول زکات در استان کشاورزان یک هزار و ۳۳ روستا زکات خود را پرداخت کرده اند.

دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این استان ساال گذشته در جمع آوری زکات رتبه ششم و در زمینه جمع ‌آوری زکات فطریه رتبه سوم را در کشور کسب کرد.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از ۲۵ میلیارد ریال زکات فطریه در استان جمع آوری شد، تصریح کرد: هر سال باید سهم فقرا از زکات افزایش یابد و محرومان باید طعم شیرین پرداخت زکات را در سفره های خود احساس کنند.

کلامی در پایان با اشاره به اینکه مردم باید بدانند که زکات چگونه جمع آوری و چگونه هزینه می شود، تصریح کرد: جمع آوری زکات، کار اداری نیست و ساعات کاری مشخصی ندارد، اگر آمار واقعی و عملکرد زکات صادقانه به مردم گفته نشود میزان مشارکت آنان و اعتماد افکار عمومی کاهش پیدا می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha