جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ابطحی

حوزه/ حجت الاسلام ابطحی گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲ هزار مبلغ خواهر در استان مشغول فعالیت به امر ترویج دین و مسائل اعتقادی هستند که قریب به ۷۰۰ نفر از آنها در ایام ماه رمضان اعزام می شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی ابطحی،  پیش از ظهر امروز در دومین گردهمایی مبلغان خواهر استان اصفهان، در آستانه ماه رمضان، اظهار کرد: امروز مبلغان و  طلاب خواهر، عهده دار استمرار  مکتب اهل بیت  عصمت و طهارت و طلایه دار نشر و گسترش فرهنگ غنی اسلامی هستند.

وی با بیان این که تا قبل از پیروزی  انقلاب اسلامی، حوزه علمیه خواهران مطرح نبود و به امر امام خمینی(ره) تأسیس و در سال 1375 به دستور مقام معظم رهبری گسترش پیدا کرد، گفت: آیت الله شرعی(ره) اهتمام کرده و بخشی از حوزه را گسترش داد و حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی آن را ادامه دادند.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان ادامه داد: امروز حوزه های خواهران در کشور جایگاهی پیدا کرده است و ما شاهد یک حرکت خوب و قوی هستیم و امیدواریم که این حرکت در کشورهای دیگر از جمله عراق، لبنان، سوریه و... ادامه پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: «پدیده‌ی خواهران طلبه؛ خیلی پدیده‌ی عظیم و مبارکی است. هزاران عالم، پژوهشگر، فقیه و فیلسوف در حوزه‌های علمیه‌ی خواهران تربیت شوند ... اثرات بسیار عظیمی را در دنیا میگذارد؛ برای انقلاب آبروست»، ابراز داشت: بهره گیری از توان و ظرفیت خواهران و بانوان یکی از دستاوردها و برکات پیروزی انقلاب اسلامی است و این ظرفیت امروز در خدمت دین می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی ابراز کرد: امروز بیش از 500 مدرسه علمیه خواهران در سطح کشور وجود  دارد  و بالغ بر 70 هزار طلبه خواهر مشغول به تحصیل علوم اسلامی بوده و قریب به 90 هزار نفر از خواهران نیز از این حوزه ها فارغ التحصیل شده اند و در دستگاه های آموزشی و پزوهشی و تربیتی فعالیت می کنند.

حجت الاسلام ابطحی عنوان کرد: در حال حاضر قریب به 60 مدرسه علمیه خواهران  در سطح استان اصفهان دایر است  و خواهران طلبه با تاسی از بانون مجتده امین این الگوی برتر، با انگیزه و نشاط مشغول به تحصیل و تدریس علوم حوزوی هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال  حاضر بالغ بر 2هزار مبلغ دینی خواهر در سطح استان اصفهان ساماندهی شده اند، گفت: بیش از 700نفر از آنها برای ایام ماه رمضان به مناطق اعزام می شوند و در راستای تعلیم و تفسیر علوم قرانی و بیان مسائل اعتقادی، اخلاقی و احکام برای دختران و بانوان فعالیت خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha