چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تهذیب

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان لرستان از تشکیل شورای تهذیب در مدارس علمیه این استان خبر داد.

حجت الاسلام فضل الله پیرمحمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اعلام این خبر گفت: با هدف پیشبرد امور اخلاقی، تهذیبی و تربیتی، شورایی متشکل از معاون تهذیب مدرسه، ۳ نفر از اساتید و ۳ نفر از طلاب همان مدرسه تشکیل د خواهد شد تا برنامه های تهذیبی با سرعت و دقت بیشتری اجرا شود .

وی با اشاره به اینکه با بازدید دوره ای از مدارس علمیه لرستان روند اجرای برنامه های اخلاقی بررسی و ارزیابی خواهد شد، بیان داشت: توسعه  و تعمیق برنامه های اخلاقی و تهذیبی در مدارس علمیه برای تربیت طلاب مومن، متعهد و انقلابی از برنامه های محوری معاونت تهذیب حوزه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان همچنین از گسترش و ارتقاء‌ برنامه های قرآنی در  مدارس علمیه خبر داد و افزود: با هماهنگی های انجام شده، برنامه های قرآن و عترت در مدارس علمیه پر رنگ تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه های قرآنی در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، تجوید ، صوت و لحن برگزار می شود، خاطر نشان کرد: این برنامه ها با هدف توسعه فرهنگ قرآنی و کاربرد کتاب انسان ساز الهی در تبلیغ اثرگذار مبلغان اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام پیرمحمدی در ادامه از شروع ثبت نام طلاب برای شرکت در طرح مطالعاتی آثار استاد شهید مرتضی مطهری خبر داد و گفت: طلاب می توانند با مراجعه به سایت معاونت تهذیب مراحل ثبت نام خود را در این طرح مطالعاتی انجام دهند.

وی، هدف از برگزاری طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری را آشنایی طلاب با اندیشه های این استاد شهید اعلام کرد و گفت: این طرح بصورت سراسری در مشهد مقدس تابستان امسال برای طلاب برگزار خواهد شد .

معاون تهذیب حوزه علمیه استان لرستان در پایان  بر ضرورت اجرای برنامه های تهذیبی در راستای تعمیق و گسترش مکارم اخلاقی در بین طلاب  بصورت مستمر تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha