پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ریحانة الرسول

حوزه/ حجت الاسلام حاجی پور یکی از ثمرات و ضرورت های بخش آموزش را در حوزه های علمیه خواهران کشور، تولید آثار پژوهشی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، مسئولان پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور از جمله حجج اسلام حاجی پور کارشناس راهبری پژوهش های دینی، ربانی مدیر کل پژوهش های عمومی و رضایی، رئیس پژوهش های دینی در سفر به یزد، علاوه بر برگزاری نشست های تخصصی با بانوان پژوهشگر برخی مدارس علمیه و شورای پژوهشی استان و همچنین بازدید از مراکز پژوهشی در حال راه اندازی، با آخرین دستاوردهای پژوهشی و مسائل و مشکلات حوزه استان آشنا شدند.

حجت الاسلام ابوطالب حاجی پور با حضور در مدرسه علمیه خواهران ریحانة الرسول(ص) یزد در نشستی با موضوع اهمیت و جایگاه پژوهش بیان کرد: اولین نکته در کلام ائمه معصومین (علیهم السلام) علاوه بر اعتقاد به اصول و فروع دین و انجام اعمال صالح، در مورد تحقیق و پژوهش نیز سفارشاتی شده است.

وی افزود: طلاب بعد از آموزش باید دنبال تحقیق و پژوهش باشند و آموزش، فن و ابزار کار  را به ما می دهد تا از این  ابزار در امر پژوهش  استفاده کنیم.

کارشناس راهبری پژوهش های دینی حوزه های علمیه خواهران با اشاره به  فرموده  مقام معظم رهبری که «حوزه علمیه ،کارخانه عظیم  انسان سازی است که باید دائم تولید کند، حوزه بایدکتاب و عالم و آدم و متدین و فکر و حرف تازه تولید کند» تصریح کرد: تولید علم در مرحله تحقیق و پژوهش به دست می آید.

برپایه این گزارش، تقدیر از بانوان طلبه فعال در جشنواره علامه حلی، بازدید از کتابخانه و کافی نت و نشستی با مدیر و معاون پژوهشی مدرسه علمیه ریحانة الرسول از اهم برنامه های این بازدید به شمار می رود.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha