جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه بوشهر، مردم را به پرداخت زکات توصیه کرد و گفت: با توجه به این که بخشی از فقرا زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی هستند و برخی نیز در پوشش این دو سیستم حمایتی قرار ندارند، ستاد زکات باید این دسته از فقرا را نیز شناسایی کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی‌بوشهری امروز در اولین نشست شورای زکات استان بوشهر، زکات را فریضه ای الهی دانست و گفت: زکات برای رفع چالش های اقتصادی جامعه می تواند موثر باشد و استان بوشهر همواره در این امر پیشگام بوده است.

وی، استان بوشهر را در تحقق احکام اسلامی از جمله استان های پیشرو دانست و بیان داشت: در قرآن کریم نیز به زکات اشارات زیادی شده که زندگی بدون زکات جلوه ای ندارد و نماز نیز بدون پرداخت زکات را قابل قبول نمی داند.

نماینده ولی فقیه در بوشهر، زکات فطریه را مکمل روزه ماه رمضان عنوان کرد و ابراز داشت: زکات فطره تکمیل کننده روزه و واجب است و بر اساس برخی فتاوا، اگر پرداخت نشود، همانند این است که کل ماه رمضان روزه گرفته نشده است.

رئیس شورای حوزه علمیه بوشهر، مردم را به پرداخت زکات توصیه کرد و گفت: با توجه به این که بخشی از فقرا زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی هستند و برخی نیز در پوشش این دو سیستم حمایتی قرار ندارند، ستاد زکات باید این دسته از فقرا را نیز شناسایی کند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha