پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دفتر نظارت

حوزه/ امام جمعه موقت قزوین گفت: حوزه و روحانیت در همه عرصه‌های انقلاب با روشنگری نقش مهمی در آگاه‌سازی مردم داشته اند و رسالت آنها در این برهه خطیرتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی قابل، عصر امروز در نشستی با مدیر و معاونین حوزه علمیه قزوین به نقش مهم روحانیت و حوزه های علمیه در کشور اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه همواره در دوران حساس و سرنوشت ساز جهان اسلام نقش اساسی و موثری را در هدایت گری و روشنگری داشته و در سالیان متمادی توانسته اند شیفتگان علم و معرفت را به راه درست و مستقیم هدایت نماید.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان قزوین افزود: حوزه های علمیه در تاریخ معاصر، به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی (ره) با مسئولیت سنگین تری مواجه شدند و رسالت حوزویان در مقایسه با گذشته چند برابر شده است.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: روحانیون باید با اتحاد و انسجام گسترده، به ترویج و تبلیغ اهداف الهی بپردازند و مسلمانان را به پشتیبانی همه جانبه‏ از ولایت فقیه دعوت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین قابل خاطرنشان کرد: قبل از وقوع انقلاب اسلامی، مردم به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و تبعیت از فرامین علما و مراجع تقلید به قیامی گسترده و همه جانبه علیه رژیم پهلوی به پا خاستند. قیام گسترده  مردم مسلمان در ایران همانند دوران صدر اسلام بود که ابتدا آرام آرام و در خفا صورت می گرفت و بعد خود را به صورت موجی گسترده نشان داد.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان قزوین، نقش مساجد در نظام اسلامی را با اهمیت دانست و بیان داشت: مسجد در دوران انقلاب همانند صدر اسلام، اصلی ترین مكان ارتباط رهبران با مردم و شروع تظاهرات و راهپیمایی ها بود، چنانچه این مکان مقدس عامل مهمی در تجمع مردم و تكثیر و ارسال پیام رهبران انقلاب به اقصی نقاط كشور بود.

حجت الاسلام والمسلمین قابل در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه شورای نگهبان اشاره کرد و با بیان این که اگر این نهاد نبود سرانجام انقلاب به مشروطیت تبدیل می شد، خاطرنشان کرد: جایگاه و ارزش شورای نگهبان طبق فرمایش امام خمینی(ره) جایگاه یک روز و مناسبتی نیست، بلکه جایگاهی کامل و برتر است که از اول انقلاب تا امروز استمرار داشته و تا آخر هم خواهد ماند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha