جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد شمس مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس با تاکید بر اینکه باید وقایع عظیم تاریخی مانند سوم خرداد ۶۱ را به نسل امروز منتقل کرد، گفت: می توان با اجرای برنامه هایی، این روز و اتفاقات ماندگار آن را به جوانان منتقل کرد. در این راه روحانیت نیز می تواند نقش بسزایی را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد با تشکر از حضور مردم در انتخابات و خلق حماسه ای دیگر، سوم خرداد سال 1361 را یادآور دلاور مردی و ایثار شهیدان، استقامت و پایداری ملت ایران، شجاعت و شهامت فرماندهان و ازخودگذشتگی رزمندگان اسلام و اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان «خمینی کبیر» دانست.

مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه خرمشهر در آن روزها تمام ایران و تمام ایران نیز خرمشهر و پاره تن اسلام و چکیده تاریخ و تمدن ایران عزیز بود، افزود: طبیعی است که آزادی آن پس از 575 روز اسارت را نمی‌توان فتح قطعه‌ای خاک دانست.

وی خاطر نشان کرد: سوم خرداد سالروز یک حماسه ملی است. حماسه حضور مردم در جشن پس از پیروزی، لذا پاسداشت فتح خرمشهر در گرو پاسداشت حضور مردمی در همه صحنه‌ها نیز می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با اشاره به اینکه فتح خرمشهر به گفته امام خمینی(ره)، فتح ارزش های اسلامی بود، خاطرنشان کرد: با پیروزی عملیات«بیت‌المقدس» و آزادسازی خرمشهر در سوم خردادماه سال 1361 معادلات و محاسبات ابرقدرت‌های شرق و غرب در صحنه جنگ تحمیلی به هم‌ ریخت و با تغییر ماهیت جنگ و روند آن اراده ملت ایران بر اخراج کامل اشغالگران بعثی تحقق یافت و در پایان هشت سال دفاع مقدس این صدام و حامیان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای آن بودند که تسلیم خواسته‌های مشروع و حقانیت ملت ایران شدند.

وی تصریح کرد: بازخوانی و ترسیم روزآمد این رخداد سرنوشت‌ساز و عظیم (فتح خرمشهر) برای نسل‌های امروز انقلاب و آینده سازان واقعی این سرزمین، حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان قرآن و ولایت در آن قطعه درخشان تاریخی را برای همیشه جاودانه و الهام بخش آنان در صحنه‌های رویارویی با بیگانگان و دشمنان انقلاب، نظام و میهن اسلامی قرار خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با بیان اینکه دفاع مقدس نشان داد اگر کشوری در برابر جبهه دشمن دچار غفلت شود، باید خود را مهیای پذیرش تسلط دشمن بر سرزمین خود و تسلیم شدن برابر خواسته‌های آن سازد، اما ملت ایران قهرمانه ایستاد و پیروز شد، گفت: این تجربه تاریخی نشان داد همواره باید با هوشمندی و مراقبت، حرکت دشمن و بدخواهان نظام و ملت ایران را رصد و به ظرفیت‌سازی برای صیانت از کشور پرداخت تا دشمن خیال تجاوز را حتی در ذهن خود نپروراند.

مدیر حوزه علمیه یزد عنوان کرد: ملت رشید و انقلابی ایران با نگاه واقع‌بینانه به گذشته تاریخی خود و عبرت از مصاف‌های عبرت‌آموز برابر بیگانگان و دشمنان انقلاب و نظام، در 8 سال دفاع مقدس با خلق حماسه‌های ماندگار مانند حماسه فتح خرمشهر، پیروزی‌های معنادار و سرنوشت‌سازی را برای خود به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: این ملت بزرگوار در آزمون بزرگ اخیر نیز با حضورحداکثری در عرصه دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت 96 در لبیک به امام و رهبر حکیم و عزیز خویش «حماسه سیاسی» الهام‌ بخشی را رقم زد و نشان داد که نقشه‌ها و دسیسه‌های بدخواهان و دشمنان همچنان ابتر، ناکام و شکست‌خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با اشاره به اینکه دشمنان کینه‌توز و قسم‌خورده انقلاب اسلامی باید بدانند ملت حماسه‌ساز ایران و فرزندان انقلابی آن در بسیج، ارتش، سپاه و سایر رزمندگان غیور و شجاع کشور با تبعیت از ولایت‌فقیه و فرزند خلف صالح امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب با وحدت و یکپارچگی و عزم و اراده انقلابی برای مقابله با تهدیدات دشمن در عرصه‌های سخت، نیمه سخت و نرم از آمادگی همه‌جانبه و مقتدرانه برخوردار است و خود را برای فتح خرمشهرهای پیش رو آماده کرده است.

مدیر حوزه علمیه یزد در پایان با تاکید بر اینکه وقایع عظیم تاریخی مانند روز سوم خردادماه را باید به نسل امروز منتقل کرد، افزود: می توان با اجرای برنامه هایی و دعوت از شخصیت های ماندگار انقلاب، این روز و اتفاقات ماندگار آن را به جوانان منتقل کرد. در این راه روحانیت نیز می تواند نقش بسزایی را داشته باشد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha