پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز مطهری هایی هستند که برای دنیا حرف دارند، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از سختی های دوران قبل از انقلاب که عالمان دینی تحمل کرده اند، سهل شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز در دیدار با طلاب و روحانیون شهرستان در میان اظهار داشت: کسانی که می خواهند راه پیغمبران را ادامه دهند، باید خود را برای سختی ها آماده ساخته تا در این مسیر موفق و سربلند باشند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: در راه تبلیغ دین سختی های زیادی وجود دارد و این سختی ها برای افرادی که از نظر عقیده و فکر قوی باشند، شیرین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز مطهرهای‌ هستند که برای دنیا حرف دارند، گفت: استاد بزرگ مرتضی مطهری به شهادت رسید که شماها(طلاب) بدانید که ثمره زندگی سعادتمند شهادت در راه خداست و باید شما جای اساتید بزرگ را پر کنید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: امروز نیاز فراوانی به روحانیت است، زیرا علاوه بر کشورهای خارجی که درخواست دارند، در کشور خودمان نیز، بسیاری از مساجد و روستاها  بدون روحانی هستند.

وی با بیان اینکه طبق روایتی از امام صادق(ع) در آخر الزمان مرکز نشر اسلام شهر قم خواهد بود، اظهار داشت: مرحوم شیخ طوسی (قدس سره) حدود 1300سال پیش حوزه علمیه نجف را با همه سختیهای آن زمان افتتاح کرد و مرکز تولید علم واسلام در آنجا برپا شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه در زمان رضا شاه، طلبه ها حداکثر تنها می‌توانستند در روستاهای خود تاثیر گذار باشند، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی دروازه‌های کشورهای مختلف مانند روسیه به روی عالمان دینی اسلام باز است و درخواست از حوزه‌های علمیه ایران برای حضور روحانیت در کشور خود دارند.

وی  با بیان اینکه در ایران دورانی بوده که انگلیس برآن حاکم بوده و بیش از نیمی از جمعیت ایران از گرسنگی جان دادند، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از سختی های دوران قبل از انقلاب که عالمان دینی تحمل کرده اند، سهل شده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha