پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 416390
۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
نشست علمی اندیشه سیاسی مرحوم ملاصدرا

حوزه/ نشست علمی اندیشه سیاسی مرحوم ملاصدرا به همت مجمع عالی حکمت اسلامی با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به مناسبت سالروز گرامی داشت صدرالمتالهین، نشست علمی فلسفه سیاسی صدرالمتالهین در مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد.

در این نشست سه استاد حوزه، حجج اسلام والمسلمین جوادی آملی، نجف لکزایی و دلیر به سوالاتی پیرامون، آرای فلسفی سیاسی ملاصدرا و اینکه چگونه حکمت متعالی به اندیشه سیاسی میپردازد و تفاوت این نگاه با اندیشه سیاسی دیگران چه حکمای اسلامی و چه غربی متفاوت است پاسخ دادند.

در ابتدای این نشست علمی حجتالاسلام امیدی دبیر این نشست گفت: ملاصدرا از بزرگترین اندیشمندان و فلاسفه و حکمای الهی است که عرفان و الهیات و حکمت و اخلاق و فقه را در حکمت متعالیه خود ممزوج کرد.

وی افزود: در این نشست علمی به این مسایل توجه میکنیم که فلسفه پیش فرضهای عالم سیاست را توجیه و تفهیم و تفسیر می‏کند ولی برخی بیان می ‏کنند که فلسفه تنها میتواند فرهنگ سیاسی شهروندان را تحت تاثیر و ارتقا دهد؛ برخی بیان میکنند که پرسش هایی در عالم سیاست است توسط فلسفه پاسخ داده میشود.

دبیر علمی نشست اظهار کرد: در این نشست به این نکته می‌پردازیم که چگونه میتوانیم اندیشه سیاسی ملاصدرا را از مبانی حکمت متعالیه استخراج کرد؛ برخی بیان میکنند که اصلا ملاصدرا دارای اندیشه سیاسی نیست و نمیتوان چیزی را به اندیشه وی بار کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha