چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ همایش طلایه داران هدایت در مشهد

حوزه/ عضو شورای عالی با تاکید بر این که حضور حماسی مردم در انتخابات از افتخارات این نظام است، گفت: ظرفیت این انقلاب آن است که نظام و رهبری موج و دعوتی ایجاد می کند که حتی همه مخالفان هم به پای صندوق های رای می آیند و می گویند که آن را قبول دارند.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مشهد، آیت الله جواد مروی، امروز در همایش طلایه داران هدایت، در تالار قدس حرم مطهر رضوی، با اشاره به در پیش بودن 14 خرداد سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، ابراز کرد: افتخار روحانیت شیعه و امام راحل این است که این انقلاب بزرگ با دست خالی کلید خورد و ده ها پیروزی را از آن خود کرد، در حالی که همه دنیا در مقابلش بسیج شده اند، ولی نمی توانند کاری انجام دهند.

عضو شورای عالی حوزه با تاکید بر این که حضور حماسی مردم در انتخابات از افتخارات این نظام است، گفت: ظرفیت این انقلاب آن است که نظام و رهبری موج و دعوتی ایجاد می کند که حتی همه مخالفان هم به پای صندوق های رای می آیند و می گویند که آن را قبول دارند.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از نظام اسلامی، با بیان اینکه در مناظرات نسبت به نظام و انقلاب جفا شد، اظهار کرد: باید توجه کرد که به امام راحل، نظام، انقلاب، رهبری و روحانیت جفا نشود و مبلغان باید با برهان این امور را برای مردم تبیین کنند.

آیت الله مروی با اشاره به اینکه باید دستاوردها، عظمت و جایگاه این انقلاب بیان شود، اظهار کرد: طبق روایت امام هشتم، نعمت، گریز پاست و اگر از دست برود، دیگر برنمی گردد، به همین علت باید نعمت انقلاب را پاس دبداریم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه  با اشاره به اهمیت ماه رمضان و لزوم آمادگی و رعایت آداب مهمانی ماه خدا، اولین محور در تبلیغ را توجه خود و دیگران حول محورآشنایی و تدبر در قرآن عنوان کرد و ابراز کرد: امروز سلفیه علیه شیعه کار می کنند و انس نداشتن آنان با قرآن را مورد اشاره قرار می دهند در حالی که سلف صالح شیعه نسبت به قران اهتمام داشته اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه، درباره نقش اندیشمندان شیعه نسبت به قرآن مطالبی ایراد و خاطر نشان کرد: مرحوم علامه طباطبائی تفسیری نوشته که دکتر عایشه بنت الشاطی در سخنرانی خود در دانشگاه الازهر مصر از خدا می خواهد که ثواب نوشته یازده جلد کتابش را در نامه عمل علامه طباطبائی بنویسد و پاداش یک صفحه تفسیر المطان را در نامه عملش بنویسد.

وی با بیان اینکه بزرگترین «عالم دعایی» شیعه سید بن طاووس است و در کتاب خطی «الإبانة فی معرفة أسماء کتب الخزانة» نوشته که چند قرآن به دختر و پسرهایش که حافظ قرآن هستند، هدیه می کند، گفت: باید طلاب علوم دینی را از مراحل آغازین طلبگی به سمت توجه به قرآن سیر داد، زیرا شبهه تحریف و عدم توجه شیعه به قرآن همچنان قوی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به لزوم و ضرورت آغاز هر روز زندگی با تلاوت قرآن کریم، ابراز کرد: از آنجا که شبهه افکنی در این زمینه قوی است، باید مردم را به قرآن توجه داد که بهترین زمان آن ماه مبارک رمضان است.

فضای مجازی و شبهه افکنی

وی با تاکید بر ضرورت آشنایی طلاب با فضای مجازی، خاطر نشان کرد: اخیرا آماری دریافت شده که بیشترین هجمه از  1709 شبهه در 7 عنوان دسته بندی شده در فضای مجازی نسبت به کلام و اعتقادات شیعی با تعداد 984 شبهه یعنی 57 درصد از آن بود و از این میان بیشترین شبهه با 511 عدد به امامت مربوط می شود.

آیت الله مروی با بیان اینکه امروز جامعه رو به رشد است و حوزه های علمیه نیز باید برای پاسخگویی به جامعه، اندیشه خود را به روز کنند، اظهار کرد: رسالت حوزویان این است که در جلسات خود نسبت شبهات به ویژه درباره مهدویت پاسخ دهند.

انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha