پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حسین حائری

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی گفت: شاگردی مکتب امام صادق(ع) و سربازی حضرت ولی عصر(عج) دو برداشت همسو و مهم مردم از حوزویان است که باید قدردان آن بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حسین حائری، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهر شاندیز مشهد اظهار داشت: شاگردی مکتب امام صادق(ع)  و سربازی حضرت ولی عصر(عج) دو برداشت همسو و مهم مردم از حوزویان و موقعیتی برای روحانیت است که باید قدردان آن بود.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی عنوان کرد: بیش از 95 درصد علوم دینی از امام صادق(ع) به ما رسیده است، بنابراین ما باید بتوانیم از این مکتب، بهترین بهره‌برداری را در جهت تبلیغ حقایق دین انجام دهیم.

وی با بیان اینکه توفیق شاگردی مکتب جعفری، بزرگترین توفیقی است که در اختیار طلاب و روحانیت قرار دارد، گفت: سربازی امام زمان(عج) افتخاری بزرگ و عزتی برتر محسوب می شود که باید در جهت حفظ این مهم نیز تلاش کنیم.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز برترین موقعیت‌ها برای طلاب جوان مهیا است، تأکید کرد: عالم شدن و عمیق خواندن دروس مهمترین وظیفه طلاب در مسیر شاگردی در مکتب حضرت صادق(ع) و سربازی امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام و المسلمین حائری، نعمت جوانی را از بهترین نعمت‌های خداوند عنوان کرد و گفت: عالمانی چون شهید بهشتی و مطهری افرادی گوشه‌گیر و انزوا طلب نبودند، بلکه در عین‌ در جمع بودن، براي خود برنامه‌هایی داشتند و از دوران جواني خود بيشترين استفاده را بردند.

وی با اشاره به این حدیث امام صادق(ع) که می فرمایند: «اگر خداوند خير بنده اى را اراده كند، او را فقیه و دین شناس می کند»، بیان کرد: دین شناسی و آموزش دین به دیگران نیز دو نعمت دیگر برای طلاب و روحانیت است، زیرا هدایت شدن و هدایتگری جزو برترین نعمت‌های خداوند متعال است.

انتهای پیام/ت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha