شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ضیافت الهی

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: طرح «ضیافت الهی» همزمان با ماه رمضان، با همکاری ۴۰ روحانی بومی، مستقر و اعزامی از قم، در ۳۳ بقعه متبرکه استان به اجرا در می‌آید.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خراسان شمالی، اظهار داشت: همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی در 33 بقعه متبرکه استان در ماه مبارک رمضان 40 مبلّغ دینی اعزامی، بومی و مستقر در طرح ضیافت الهی خراسان شمالی مشارکت دارند.

وی افزود: آیین غبارروبی، عطرافشانی بقاع متبرکه در روز چهارم خرداد با حضور مردم و قرائت خطبه شعبانیه، حضور کارشناسان چندرسانه‌ای و مشاوران خانواده در محل خیمه‌های معرفت و مشاوره را ازجمله برنامه‌های امسال طرح ضیافت رمضان در استان برشمرد.

حجت‌الاسلام صفری گفت: اجرای برنامه منسجم و مشترک با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و با حضور مبلغان در راستای بیان احکام، روایت، آماده‌سازی و نصب دعای روزانه در بقاع متبرکه یا امکانی که مبلغان حضور دارند، آماده‌سازی مساجد، تعویض قرآن‌های بقاع متبرکه و کتب دعا، برپایی نماز جماعت، بیان احکام شرعی، اجرای برنامه‌های ویژه خواهران شامل احکام بانوان، برگزاری کلاس‌های جز خوانی، ترتیل و مباحث اخلاقی نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای رمضان امسال در استان است.

وی ادامه داد: تهیه بسته‌های معیشتی بری فقرا، ارائه افطاری ساده در بقاع متبرکه برای روزه‌داران، خیمه‌های معرفت، سخنرانی روزانه، ویژه‌برنامه‌های وفات امام خمینی (ره) و حضرت خدیجه (س)، برگزاری آیین ولادت کریمه اهل‌بیت (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان، همکاری با نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای برگزاری راهپیمایی روز قدس و نماز عید سعید فطر نیز در این طرح در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی برگزاری مراسم شب‌های قدر، برگزاری شب‌های شهادت و شام شهادت، نمایشگاه ضیافت الهی با محوریت عرضه محصولات فرهنگی، اجرای نیات واقفان، سفره‌های افطار ساده، تفسیر قرآن، ترتیل و جزء خوانی قرآن، محفل انس با قرآن با حضور قاریان مصری و بین‌المللی کشور را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این طرح برشمرد.

وی برنامه‌های طرح ضیافت الهی، از چهارم خردادماه تا چهارم تیرماه با همکاری 40 روحانی بومی، مستقر و اعزامی از قم، در بقاع متبرکه استان خراسان شمالی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha