چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شهردار لندن در برابر لابی اسرائیلی مقاومت کند!

حوزه/ سازمان‌ها و تشکلات اسلامی با ارسال نامه‌ای به صادق خان شهردار لندن، از او خواستند در مقابل لابی صهیونیستی که قصد دارد برگزاری «روز قدس» در این شهر را ممنوع سازند، ایستادگی کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از shia.one، سازمان‌ها و تشکلات اسلامی با ارسال نامه‌ای به صادق خان شهردار لندن، از او خواستند در مقابل گروه‌های صهیونیستی که قصد دارند برگزاری «روز قدس» در این شهر را ممنوع سازند، ایستادگی کند.

در این نامه سرگشاده که در پاسخ به لابی صهیونیستی در انگلستان نوشته شده، آمده است: همانطور که بی‌شک مطلع هستید، روز جهانی قدس، که  سالانه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، جنبشی در راستای احقاق حقوق از دست رفته فلسطینیان است و سال‌ها به شکل مراسمی صلح آمیز و خانوادگی در لندن برگزار شده است.

این حرکت دست جمعی متشکل از طیف‌های مختلف مردم شامل مسلمانان، یهودیان، مسیحیان، و پیروان ادیان مختلف دیگر، اقوام و نژادها است.

در ادامه این نامه آمده است: صهیونیست‌ها سعی دارند به احتزاز درآمدن پرچم حزب الله لبنان را به بهانه‌ای برای ممنوع ساختن تظاهرات روز قدس در لندن تبدیل کنند. این درحالی است که این ادعا‌ها بی‌پایه هستند. شاخه سیاسی حزب‌الله تحت قانون انگلستان ممنوع نیست و احتزاز پرچم آن‌ها عملی غیرقانونی محسوب نمی‌شود و مقامات پلیس لندن نیز به کرات این مسئله را توضیح داده‌اند.

این درحالی است که برای تظاهرکنندگان برافراشتن پرچم حزب الله نماد مقاومت در مقابل تجاوز اسرائیل به ویژه جنایات جنگی انجام شده توسط صهیونیست‌ها در حمله 2006 به لبنان است. این درحالی است که سال گذشته تعدادی از یهودیان ارتدوکس نیز این پرچم‌ها را در همبستگی با مردم لبنان و فلسطین همراه داشتند.

نویسندگان نامه در پایان عنوان کردند: ما معتقدیم حذف و محدود کردن حق اعتراض، به چالش کشیدن بی‌عدالتی در جهان است و به جامعه آسیب می‌زند. و حقیقتا خطرناک است و واضح است که عواقب وخیمی در خاموش کردن صدای مظلومان وجود دارد. لازم به ذکر است که این تظاهرات در خلاء انجام نمی‌شود. و ماهیت ظلم و ستم اسرائیل علیه فلسطین از جمله جنایات جنگی آنان به خوبی در اسناد سازمان ملل و جامعه بین‌المللی ثبت شده است و طیف گسترده‌ای از مردم جهان نیز از آن آگاه هستند. بنابراین ما در همین جا از شما می‌خواهیم تهمت‌های لابی صهیونیستی را نادیده گرفته و از حقوق مشروع تظاهرکنندگان علیه جنایات جنگی اسرائیل حمایت کنید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha