پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست مدیران دانشگاه ادایان با کاردینال اعظم دوغوست رئیس امور کلیسایی فرانسه

حوزه/ ادیان به شناخت، تعامل، گفتگو و آشنایی با همدیگر برای گسترش صلح و دوستی در امروز و آینده نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» کاردینال اعظم دوغوست رئیس امور کلیسایی فرانسه و بخش فرانسه زبان سوئیس به همراه دو نفر از اساتید و متفکرین دینی این کشور به منظور آشنایی با مطالعات اديان در ايران با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب، با حجت الاسلام و المسلمين جعفر طياري قائم مقام رياست و چند نفر از اعضاي هيئت علمي ديدار کرد.

در ابتدای اين ديدار هیئت فرانسوي با توضیحات صالحی مدیر همکاری‌های علمی و بین‌الملل و همچنین تماشای کلیپ معرفی دانشگاه اديان و مذاهب، با تاریخچه تاسیس و نوع فعالیت های پژوهشی و آموزشی آن آشنا شدند.

در ادامه این دیدار کاردینال اعظم دوغوست رئیس امور کلیسایی فرانسه، ضمن ابراز خرسندي از حضور در ايران و شهر قم و به ويژه دانشگاه اديان و مذاهب از تمايل خود براي آشنايي بيشتر با وضعيت مطالعات تطبيقي اديان در محيط دانشگاهي و حوزوي ايران و نيز همکاري با دانشگاه اديان و مذاهب در اين زمينه خبر داد و افزود: ما به شناخت و تعامل با همدیگر، گفتگو و آشنایی با همدیگر برای برای گسترش صلح و دوستی در امروز و آینده نیاز داریم.

حجت الاسلام و المسلمين جعفر طياري نيز در اين ديدار ضمن خوشامدگويي به ميهمانان فرانسوي، بر لزوم افزايش همکاري هاي علمي دوجانبه با تکیه بر مشترکات موجود میان دو طرف تاکيد کرد.

وی این مشترکات را علی رغم تفاوت در آراء و نظرات و دیدگاه ها فرصتی مغتنم برای رسیدن به اهداف مشترک دو جانبه دانست و ابراز امیدواری کرد این گونه گفتگوها ادامه یابد.

در ادامه اين نشست آقايان دکتر فتاحی، مفتاح، انصاری پور، کیوانفر و مهجور از اساتید و اعضاي هيئت علمي دانشگاه اديان و مذاهب نیز به گفتگو با هیئت فرانسوی پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha