جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله محسن اراکی-نشست مسئولان کنگره ملی شهدای گمنام و مفقودین

حوزه/ آیت الله اراکی با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای نشر فرهنگ دینی، مسئله احیای ارزش‌های دفاع مقدس است، تاکید کرد: باید ارزش‌های نهفته دفاع مقدس را عرضه کنیم تا به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، آیت الله محسن اراکی، شب گذشته در اولین نشست شورای راهبردی کنگره ملی شهدای گمنام و مفقودین، در محل مجمع جهانی تقریب در تهران، گفت: فلسفه اصلی این کنگره این است که ما فرهنگ شهادت، ایثار و ارزش های شهادت را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه ما امروز با تهاجم گسترده ای از سوی دشمنان مواجه هستیم که هدف اصلی این تهاجم نسل جوان جامعه است، افزود: یکی از مهمترین برنامه هایی که باید در برابر این تهاجم انجام گیرد، احیای یاد شهداء و اهداف و آرمان های آنهاست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای نشر فرهنگ دینی، مسئله احیای ارزش‌های دفاع مقدس است، تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم تا ارزش‌های نهفته دفاع مقدس را خوب عرضه کنیم تا به یک فرهنگ عمومی در جامعه به ویژه میان نسل جوان جامعه تبدیل شود.

گفتنی اشت، کنگره ملی شهدای گمنام و مفقودین با هدف گسترش فرهنگ ایثار و استقامت؛ تقویت باورها و ارزش‌های انقلاب اسلامی از طریق برنامه ریزی دائمی و دقیق جهت استفاده از پتانسیل عظیم فرهنگی مقوله شهدای گمنام و مفقودین در جنگ نرم، تجلیل و الگو سازی مادران و همسران شهدای مفقودالاثر به عنوان نماد ایثار و مقاومت، تقویت همدلی و وحدت ملی بین اقشار مختلف جامعه در سایه موج معنوی ایجاد شده، پرداختن به اوج مظلومیت عاشورایی رزمندگان مفقود بویژه خانواده‌های آنها و ایجاد بستر قانونی جهت خدمت رسانی ویژه به خانواده‌های مفقودین برگزار می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha