پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه جوانان دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند، تأکید کرد: باید ابعاد مختلف جنگ تحمیلی و دستاوردهای آن برای نسل جوان تبیین شود .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر امروز در آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: طی هشت سال، تمام ملت ایران در برابر تهاجم رژیم بعث عراق سینه سپر کردند تا وجبی از خاک ایران اسلامی به دست دشمن نیفتد.

وی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر افزود: باید نسل جدید کشور با درس‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس به‌ویژه حماسه سوم خرداد بیشتر آشنا شود تا با الگوبرداری از رزمندگان آن دوران، بتواند راه آن‌ها را ادامه دهد.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: جنگ هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ بود و امروز باید تجارب و فرهنگ دفاع مقدس در جامعه و بخصوص در بین نسل جوان به‌ خوبی نهادینه شود چراکه آن‌ها واقعیت و جنگ را درک نکرده‌اند.

وی با گرامیداشت حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر گفت: آزادسازی خرمشهر نه‌تنها در تاریخ کشور ما بلکه در تاریخ معاصر بی‌نظیر بود و رزمندگان اسلام در این حماسه جاویدان نشان دادند که با امداد الهی بر هر ظلمی چیره می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: آزادسازی خرمشهر نماد و مصداق عینی و بارز قدرت معنویت و اعتقاد دینی مردم و رزمندگان ارتش و سپاه اسلام در برابر بی‌اعتقادی و تفکرات شیطانی رژیم بعث صدام بود.

وی با بیان اینکه حماسه‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام برای آزادسازی خرمشهر در تاریخ معاصر بی‌نظیر است، اظهار داشت: حماسه آزادسازی خرمشهر درس‌ها و دستاوردهایی منحصربه‌فرد و معجزه الهی بود که باید به‌خوبی برای نسل جوان جامعه تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، پیروزی در عملیات غرورآفرین آزادسازی خرمشهر را در سایه وحدت و یکدلی، باور و تفکر الهی، اعتقاد واقعی به مکتب عصمت و طهارت اهل‌بیت (علیه‌السلام) و احکام اسلامی دانست.

وی خاطرنشان کرد: حماسه آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ پرافتخار جمهوری اسلامی ایران است که در سایه ولایتمداری کامل جوانان و شهدا به دست آمد و امروز نیز اگر بخواهیم قدرت ایستادن در برابر  نظام استکبار جهانی را داشته باشیم باید در تمام اعمال و رفتار خود ولایتمدار محض باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha