شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: آگاهی بخشی جامعه نسبت به عواقب دنیوی و اخروی عدم پرداخت زکات یک امر ضروری است و می تواند اثر بخش باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در نشست شورای زکات استان قم گفت: اهمیت زکات بر کسی پوشیده نیست و نباید از تبلیغ مساله زکات در مجامع عمومی غافل شد و در قرآن کریم در کنار اقامه نماز به ادای زکات اشاره شده و این نشان از اهمیت این واجب  الهی دارد.

امام جمعه قم افزود: آثار منفی عدم پرداخت زکات در اموال انسان و همچنین ذکر آثار و برکات مثبت پرداخت زکات باید کاملا واضح و آشکار در جامعه تبیین شود.

رئیس شواری زکات استان قم اظهار داشت: کمک به محرومان در دین اسلام اهمیت بسیار زیادی دارد و حق محرومان در اموال کسانی است که باید زکات اموالشان را پرداخت کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ادامه با اشاره به آثار مثبت پرداخت زکات در جامعه گفت: در صورت پرداخت زکات، هیچ فقیری در جامعه یافت نمی شود و باعث می شود اموال ثروتمندان هم از نظر معنوی و هم از لحاظ دنیوی حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطر نشان کرد: کثرت ثروت در صورت عدم پرداخت زکات، هیچ مشکلی را از صاحب اموال در قیامت حل نخواهد کرد و ولایت مداری با اقامه نماز و ادای زکات ثابت می شود.

امام جمعه قم در پایان تاکید کرد: آگاهی بخشی جامعه نسبت به عواقب دنیوی و اخروی عدم پرداخت زکات یک امر ضروری است و بسیار می تواند اثر بخش باشد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha