جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله نمازی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه، با انتقاد از اسراف در میهمانی ها، گفت: عده ای فکر می کنند باید چندین نوع غذا در سر سفره باشد، درحالی که این مسئله به دلیل آن که موجب پرخوری و بیمارهای مختلف می شود، از نظر اسلام کار اشتباهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی تخصصی مدیرگروه های آموزش و ارتقای سلامت کشور در کاشان، امنیت و سلامت را دو عنصر مهم برای انسان دانست  و با اشاره به  روایات متعددی که برای سلامتی انسان بیان شده است گفت: با توجه به اینکه سلامتی گواراترین نعمتی است که خداوند در اختیار انسان قرار داده است و هر لحظه در معرض تزلز ل می باشد، باید کاملا از این نعمت مراقبت کرد.

وی، به فرمایش حضرت علی (ع) که انسان نباید به سلامتی و ثروت اعتماد کند، اشاره کرد و افزود: فردی که ثروتمند است، در یک لحظه احتمال از بین رفتن اموال و مفلس شدن او وجود دارد، فردی هم که سالم است امکان دارد که در یک لحظه با سکته و بیماری های غیرمنتطره سلامتی خود را از دست دهد.

عضو خبرگان رهبری، با تاکید بر اینکه همگان باید شکرگزار نعمت سلامتی باشیم، تصریح کرد مال و ثروت قابل قیمت گذاری است، ولی سلامتی تنها نعمتی است که قابل ارزش گذاری مالی نیست.

آیت الله نمازی، به چهار مورد از دستورات اسلام و قرآن در بی نیاز شدن انسان به پزشک اشاره کرد و  افزود:  براساس دستورات اسلام پای سفره ننشستن تا زمان گرسنه شدن، بلندن شدن تا زمانی که ظرفیت خوردن دارید، آرام آرام جویدن غذا و ادرار قبل از خوابیدن موجب سلامتی انسان می شود.

امام جمعه کاشان به  فرمایش امام صادق (ع) مبنی بر این که خداوند پر خوری را دوست ندارد، اشاره کرد و گفت: افراد با کم خوری می توانند از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با انتقاد از برخی سفرهای رنگین و اسراف در میهمانی ها، گفت: عده ای فکر می کنند باید چندین نوع غذا در سر سفره باشد، درحالی که این مسئله به دلیل آن که موجب پرخوری و بیمارهای مختلف می شود، از نظر اسلام اسراف و کار اشتباهی است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha