پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم بزرگداشت آیت الله صابری

حوزه/ مسئولان بدانند که دوره مسئولیت آنها کوتاه و تمام شدنی است و آنچه که در این راه مهم است، باقیات الصالحاتی است که بر جای می گذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در همدان حجت الاسلام و المسلمین حسن طاهری، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله صابری همدانی(ره) در مسجد مهدیه همدان، گفت: ماه مبارک رمضان ماه مغفرت و رستگاری است و مومنان باید نوید رستگاری این ماه الهی را به همدیگر بدهند.

وی در ادامه افزود: ماه رمضان برای تطهیر روح انسان است، ماهی برای تمرین ترک گناه است، انسان روزه دار تا آخر ماه مبارک رمضان به تمرین ترک گناه و از همه مهم تر تمرین مبارزه با هوای نفس می پردازند.

وی ادامه داد: عده ای از یاد خداوند متعال و روز رستاخیز غافل شده و فراموش کرده اند که این دنیا مکان آزمایش است و به راحتی در مقابل هوای نفس زمین گیر شده و فرامین الهی همچون روزه داری را فراموش کرده اند.

استاد حوزه علمیه همدان ابراز داشت: در اسلام، عالِم با تقوا نقش والایی داشته و اکرام عالم دین به قدری سفارش شده که پیامبر اکرم(ص) می فرماید اکرام عالم دین همانند اکرام من است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مسأله تکریم علماء، تصریح کرد: اگر کسی یک وعده از نماز های یومیه را به یکی از عالمان دینی اقتدا کند انگار به پیامبر اکرم(ص) اقتدا کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری اظهار داشت: آیت الله صابری همدانی(ره) فردی با تقوا و اهل علم بود که زحمات و پژوهش های ایشان در راه دین به خصوص در کشور ترکیه ستودنی است.

وی در ادامه با اشاره به خدمت های فراوان آیت الله صابری(ره) گفت: آیت الله صابری همدانی(ره) فردی خدوم بود و همیشه در راه پیشرفت جمهوری اسلامی تلاش می کرد.

وی در پایان با اشاره به خدمات مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: مسئولان بدانند که دوره مسئولیت آنها کوتاه و تمام شدنی است و آنچه که در این راه مهم است، باقیات الصالحاتی است که بر جای می گذارند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha