شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علیرضا حدائق

حوزه/ مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان فارس در حرم مطهر رضوی گفت: بازاری و کاسبی که از خدا حساب ببرد، تعدی، گران‌فروشی و حق‌کشی نمی‌کند، زیرا خدا را ناظر بر اعمالش می بیند؛ خدایی که از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام علیرضا حدائق در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با اشاره به آیه 11 سوره مبارکه صف « تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ ۚذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ به خدا و رسولش ایمان بیاورید و با اموال و جانهایتان در راه خدا جهاد کنید؛ این برای شما (از هر چیز) بهتر است اگر بدانید »، اظهار داشت: کسانی که دنیای حسنه و آخرت پرتوفیق می خواهند، قرآن کریم راه را نشان داده است اینکه با ایمان راستین به خدا و رسولش، در راه خدا با مال و جانتان جهاد کنید.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم 115 مرتبه از دنیا و 115 از آخرت یاد کرده است، بیان کرد: خداوند به همان اندازه که عنایت به آخرت دارد، بندگانش را متوجه به خوب زندگی کردن در دنیا فرموده است.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس تصریح کرد: آخرت تافته جدا بافته‌ای از دنیا نیست، دنیا پایان زندگی و متمایز از آخرت نیست، نتیجه تجارت صحیح دنیا، انسان را از عذاب دردناک الهی نجات خواهد بخشید.

وی با تأکید بر ایمان جدی به خدا و پیغمبر(ص) افزود: اعتقاد و ایمان پاک انسان‌ها را مدیریت می‌کند، فساد، فتنه، ظلم، حق‌کشی و اجحاف مساوی با بی‌دینی است.

حجت الاسلام حدائق خاطرنشان کرد: بازاری و کاسبی که از خدا حساب ببرد، تعدی، گران‌فروشی و حق‌کشی نمی‌کند، زیرا خدا را ناظر بر اعمالش می بیند؛ خدایی که از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس تفزود: کسی که الگو را شناخت به بیراهه نمی رود زیرا با نقشه حرکت می کند و در زندگی مدل دارد، ولی متأسفانه مشکل برخی از ما این است که پیامبر اکرم(ص) را نشناخته‌ایم؛ هنگام ازدواج فرزندمان خواسته‌های خودمان بر خواسته پیغمبر(ص) حاکم است و تربیت، اقتصاد، معاملات، گفت و شنود ما آن گونه که پیغمبر(ص) فرموده‌اند، نیست.

حجت الاسلام حدائق بیان کرد: گاهی عده ای آنقدر که به پس‌اندازشان ایمان دارند، به خدا ایمان ندارند از این رو از دادن خمس و زکات با این تفکر که از اموالشان کم می‌شود، امتناع می‌کنند.

انتهای پیام/ت

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha