پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نمایشگاه کتاب آستان قدس رضوی

حوزه/ به مناسبت سوم خرداد، روز «مقاومت، ایثار و پیروزی»، دو نمایشگاه فرهنگی «فاتحان خرمشهر» و «سرزمین خورشید» در دو کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و تربت‌حیدریه دایر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، به مناسبت سوم خرداد، روز «مقاومت، ایثار و پیروزی»، دو نمایشگاه فرهنگی «فاتحان خرمشهر» و «سرزمین خورشید» در راستای گرامی‌داشت روز آزادی خرمشهر، معرفی هر چه بیشتر اهل کتاب و کتابخوانی با رشادت‌ها و فداکاری‌های نیروهای ایثارگر جمهوری اسلامی ایران در طول دفاع مقدس به‌ویژه عملیات بیت‌المقدس و معرفی منابع مطالعاتی موجود با محوریت موضوعی آزادی خرمشهر و دفاع مقدس، در دو کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و تربت‌حیدریه برپا شده است.

نمایشگاه «سرزمین مقدس» با نمایش تعدادی کتاب چاپی و پوستر، از دوم تا هفتم خرداد 1396، در کتابخانه امام رضا(ع) تربت‌حیدریه، واقع در شهرک ولی‌عصر(عج)، خیابان چمران، میزبان کتاب‌دوستان است.

همچنین مجموعه‌‌ای از کتاب‌های چاپی، نرم‌افزار و پوستر در نمایشگاه «فاتحان خرمشهر» از دوم تا نهم خرداد سال جاری، در واحد بانوان کتابخانه آیت‌الله شیخ هاشم قزوینی(ره) مشهد به نشانی بلوار شهید رستمی، چهارراه محمدآباد، محمدآباد در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نگین تخریب، خرمشهر نمی‌میرد، شهاب، و اما خرمشهر، فصلی از باران، افلاکیان، دا، در کوچه‌های خرمشهر، فرمانده شهر، فاتحان خرمشهر، پشت دیوارهای شهر، از خرمشهر تا فاو، با کاروان شهدا، شب خاطره، تعهد سرخ، ترکش‌های ولگرد و... منتخبی از عناوین منابع چاپی و دیجیتال این دو نمایشگاه‌ است.

برپایه این گزارش، کتابخانه‌های وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها، با بهره‌مندی از منابع متنوع اطلاعاتی، علاوه بر ارائه خدمات مطالعاتی به اقشار مختلف کتابخوان‌ با برگزاری نمایشگاه‌های متنوع در مناسبت‌های ملی و مذهبی، در مسیر رشد و تعالی علمی و فکری مراجعین خود به‌ویژه نسل جوان امروز فعالیت می‌کند.

گفتنی است، روز سوم خرداد ماه، سال‌روز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس در سال 1361، روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» در تقویم رسمی کشور نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha