پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه پیشوا

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه استان تهران، با اشاره به این که رویکرد فرهنگی در اولویت همه فعالیت‌های این مرکز قرار دارد، گفت: این مرکز تمام همت خود را جهت ارائه‌ خدمات مطلوب به طلاب و روحانیون و همچنین خانواده های آنان به کار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام ابراهیم اکبری مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران ظهر امروز در دیدار با امام جمعه شهرستان پیشوا ضمن گرامی‌داشت سالروز آزادی خرمشهر و شهدای جنگ تحمیلی، اظهار داشت: با توجه به این که در ایام پایانی ماه شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، امیدواریم همه مردم به ویژه طلاب عزیز بهره کافی از این ماه‌های پربرکت و عزیز داشته باشند و بیش از گذشته در جهت خودسازی و تزکیه نفس قدم بردارند.

وی با اشاره به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری، افزود: مردم شریف ایران اسلامی در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب، حماسه‌ای دیگر خلق کردند و با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رأی، برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت نمودند. در واقع مشارکت حداکثری مردم امنیت کشور را تضمین نموده و مشت محکمی به دهان یاوه‌گویانِ و دشمنان انقلاب بود.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه استان تهران در ادامه به تبیین فعالیت‌های این مرکز پرداخت و اظهار داشت: این مرکز تمام سعی و همت خود را جهت ارائه‌ی خدمات مطلوب به طلاب و روحانیون و همچنین خانواده های آنان به کار گرفته است و امیدواریم با فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد، بخشی از مشکلات طلاب را برطرف کنیم.

وی یادآور شد: خدمات بیمه تامین اجتماعی، بیمه مکمل درمان، پرداخت مستمری و... از جمله خدماتی است که به اساتید، طلاب و خانواده‌های آنان ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام اکبری عنوان داشت: ارائه بیمه مکمل درمان، آرامش خاطر بیشتری را برای طلاب و خانواده‌های آنان ایجاد کرده است و آن‌ها این اطمینان را دارند که در بزنگاه‌های حساس، مشکلات مالی مانع از درمان آن فرد نخواهد شد.

وی گفت: از سال 1370 که مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد، این مرکز منشأ خدمات و برکات زیادی برای طلاب و روحانیون بوده است. و همه این‌ها از برکات انقلاب اسلامی و از تدابیر ارزشمند رهبری انقلاب در راستای خدمات رسانی به طلاب بود.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه استان تهران، با اشاره به این که رویکرد فرهنگی در اولویت همه فعالیت‌های این مرکز قرار دارد، اظهار داشت: همایش پیوندهای آسمانی جز برنامه‌های خوب و مهم مرکز خدمات می‌باشد که هر سال برای طلاب تازه ازدواج کرده برگزار می‌گردد و با استقبال بسیار پرشور آنان مواجه می‌شود. همچنین با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر، مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت در مشهد مقدس برای بهرمندی طلاب و روحانیون سراسر کشور فراهم شده تا با حداقل هزینه از امکانات آنجا استفاده کنند.

وی افزود: آن دسته از طلاب که ملبس به لباس روحانیت شده و یا صاحب فرزند می‌شوند می توانند از سهمیه اقامت در مجمع فرهنگی مشهد که برای این امر اختصاص یافته است، استفاده کنند.

حجت‌الاسلام اکبری در پایان از انعقاد تفاهم نامه‌های متنوع این مرکز با موسسات و مراکز فرهنگی و علمی خبر داد و گفت: به طلاب و روحانیون عزیز توصیه می‌کنم جهت پیگیری اخبار و اطلاع از تفاهم نامه‌ها، از طریق سایت مرکز و پورتال خبری اقدام کنند زیرا یکی از اهداف مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در راه اندازی این پورتال و سامانه سخا، راحت الوصول بودن اخبار، اطلاعیه‌ها و برنامه‌های مرکز برای طلاب است تا در سریع‌ترین زمان ممکن از خدمات ارائه شده توسط مرکز مطلع شده و از آن بهرمند شوند. 

گفتنی است در این نشست که طلاب، اساتید و مدیر مدرسه علمیه پیشوا نیز حضور داشتند، حجت الاسلام رحمتی نیا، امام جمعه شهرستان پیشوا ضمن عرض خیر مقدم به مدیر و معاونین مرکز خدمات، اظهار داشت: مرکز خدمات حوزه یکی از نهادهایی است که خدمات شایانی را به طلاب عرضه می‌کند و تشکیل این مرکز به دستور مقام معظم رهبری بیانگر نگاه ویژه ایشان به روحانیت و طلاب است، و جا دارد به خاطر این نعمات شکرگزار خداوند متعال باشیم.

شایان ذکر است در پایان این نشست حجت‌الاسلام اکبری مدیر مرکز خدمات، حجت‌الاسلام صادقیان معاون خدمات فرهنگی، و حجت‌الاسلام فیض‌آبادی معاون سلامت و امور بیمه‌های این مرکز، با حضور در جمع طلاب، روحانیون منطقه و ائمه جماعات شهرستان پیشوا به بررسی درخواست‌ها و مشکلات آنان پرداخته و قول مساعدت و بررسی‌های لازم را دادند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha