پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ عیسی قاسم

حوزه/ مؤسسه علمای مسلمین عراق هجوم نیروهای آل خلیفه به منزل آیت الله عیسی قاسم را محکوم و مقامات رژیم بحرین را به حکمت، گفتگو و اندیشه فراخواند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مؤسسه علمای مسلمین عراق امروز چهارشنبه طی بیانیه ای، هجوم نیروهای آل خلیفه به منزل آیت الله عیسی قاسم محکوم و مقامات رژیم بحرین را به حکمت، گفتگو و اندیشه فراخواند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

امت و وطن ما در شرایط بسیار پیچیده و آشفته ای به سر می برد و با دخالت های خارجی و معضلات داخلی همراه شده است و شاید خطرناک ترین آن مسئله ای است که می خواهد بافت جامعه یکپارچه اسلامی را از هم بپاشد و آن هجوم نیروهای آل خلیفه به منزل آیت الله عیسی قاسم و تجاوز به تحصن کنندگان پیرامون منزل ایشان و مورد آزار و اذیت قرار دادن آن هاست.

این تجاوز در شرایطی صورت می گیرد که دشمنان اسلام تلاش می کنند، بین مسلمین آتش فتنه بیافکنند و بین ملت ها اختلاف بیاندازند. ما به عنوان جماعت علمای عراق، در حالیکه سلب آزادی بیان، بازداشت علما و محدودیت آزادی ها را محکوم می کنیم، از رژیم بحرین و حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین می خواهیم تا با زبان حکمت، گفتگو و اندیشه با ملت صحبت کند و طلب حمایت از نیروهای بیگانه را رها کند. ما همگی را به صبر و عفو فرامی خوانیم و از علمای دینی می خواهیم تا از آیت الله عیسی قاسم حمایت کنند تا خطر طائفه ای دفع شود.

ما حاضریم تا زمینه مصالحه را فراهم کرده و حقوق مردم را بازگردانیم و به آزادی برسانیم و از شدت بحران و درگیری بکاهیم تا فرصت را برای کسانی که در کمین ما و دین ما هستند و کسانی که منتظر فتنه در میان امت واحد اسلامی هستند، از بین ببریم. ما باید به جایگاه بزرگ معنوی، علمی و دینی آیت الله عیسی قاسم و حرمت مردمی که در مقابل منزل ایشان تحصن کرده اند، توجه داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha