چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
استاد حوزه علمیه قزوین

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این که در زمان جنگ و انقلاب مساجد نقش محوری داشتند و مراکزی پویا اثرگذار بودند، گفت: مسجد پایگاه اصلی عبادت است و توجه به پاکیزگی و نظافت آن، برای حضور مؤمنین روزه دار و به ویژه جوانان و نوجوانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی موینی، درجمع  ائمه جماعات و روحانیون مساجد شهر محمدیه، به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت:  شهر اخلاق مدار شهری است که در آن معماری شهرسازی و رفتارها بر مبنای اسلام باشد و این امر محقق نمی شود مگر مساجد حلقه اتصال مردم و مسولان و جوانان باشد.

وی با بیان این که در زمان جنگ و انقلاب مساجد نقش محوری داشتند و مراکزی پویا اثرگذار بودند، ادامه داد: مسجد پایگاه اصلی عبادت است و توجه به پاکیزگی و نظافت آن، برای حضور مؤمنین روزه دار و به ویژه جوانان و نوجوانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:  ماه مبارک رمضان سرشار از فیوضات و برکات است و همه باید تلاش کنیم از فیوضات این ماه نهایت استفاده را برده و زمینه را برای حضور فعال عموم مردم به ‌ویژه جوانان در محافل قرآنی، در بهار قرآن فراهم نماییم.

امام جمعه شهر محمدیه اضافه کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی ارزشمند برای هدایت و تبیین ارزش‌های دینی برای مخاطبان است و روزه ‌داران نیز باید با توجه به برکات این ماه بهره‌مندی لازم از آن را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی موینی اظهار کرد: در برهه کنونی که دشمنان، اعتقادات جوانان را مورد هدف قرار داده‌اند، وظیفه ما این است که با عزم ملی و مدیریت جهادی جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و علوم اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی اقدامات ارزشمندی را انجام دهیم.

وی با اشاره  با تأکید بر ترویج و نهادینه‌کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، افزود: باید سعی کنیم معروفات در جامعه گسترش یابد و همه ما در برابر احیای این فریضه مسئول هستیم و نباید برای احیای آن از هیچ تلاشی دریغ ورزیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha