پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
​بالارفتن میزان حملات اسلام‌هراسی در منچستر

حوزه/ شخصیت‌های اسلامی در منچستر انگلستان خبر از افزایش برخوردهای اسلام‌هراسی در این شهر از اهانت کلامی گرفته تا آتش زدن مساجد داده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، شخصیت‌های اسلامی در منچستر انگلستان خبر از افزایش برخوردهای اسلام‌هراسی در این شهر داده‌اند. این اسلام‌هراسی‌ها از اهانت‌های کلامی گرفته تا حمله به مساجد را پوشش می‌دهند.

به گفته اعضای ارشد جامعه مسلمانان منچستر، گزارش‌های متعددی از رفتارهای آزاردهنده و ضداسلامی در پی حمله تروریستی به منچستر آرنا در اوایل این هفته، دریافت کرده‌اند.

فوزی حفار، از هیات امنای مرکز اسلامی منچستر در دیدزبری گفت: ما نگران گزارش‌های اسلام‌هراسی دریافتی هستیم. برخوردهای وحشتناک ضداسلامی متعددی از سوءاستفاده کلامی گرفته تا برخورد مجرمانه مانند آتش زدن مساجد را در داخل و خارج از این منطقه شاهد بوده‌ایم. ما از مردم می‌خواهیم هر گونه برخورد نفرت محور را گزارش دهند.

محمد الله، امام جماعت دانشگاه منچستر نیز گفت: گزارش‌هایی از اهانت به دختران مسلمان شنیده‌ام. به علاوه مسجدی در الدهام نیز بلافاصله پس از این حمله تروریستی به آتش کشیده شد. به علاوه شنیده‌ایم که بسیاری مسلمانان ترسیده‌اند و حاضر نیستند در این باره صحبت کنند. هرچند ما گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم اما مطمئنیم وضعیت وخیم‌تر است.

محمد الله افزود: حملات اسلام‌هراسی در چند سال اخیر به شدت گسترش یافته‌اند. من به دانشجویان مسلمان می‌گویم که هر گونه حادثه‌ای را گزارش دهند. هوشیار باشند و نگذارند نفرت میان ما تفرقه ایجاد کند.

*محکوم می‌کنیم، عذرخواهی نمی‌کنیم!

وی همچنین با محکوم کردن حمله تروریستی منچستر آن را «قساوتی هولناک» توصیف کرده و گفت: چنین اعمال بزدلانه‌ای هیچ جایگاهی در دین ما و هیچ دین دیگری ندارند. با این حال جامعه نباید از مسلمانان انتظار داشته باشد که به خاطر اعمال افراط‌گرایان عذرخواهی کنند.

محمد الله در این باره گفت: من به مسلمانان می‌گویم لازم نیست به خاطر اعمال این افراد عذرخواهی کنید. با صراحت می‌گویم آنچه روز دوشنبه اتفاق افتاد به هر شکل ممکن شیطانی و قبیح بود و ما به شدت آن را محکوم می‌کنیم. اما با صراحت  اعلام می‌کنم که ما به خاطر این حادثه عذرخواهی نمی‌کنیم. این اتفاقات تقصیر ما و تقصیر دین نیست. ما خسته‌ایم از اینکه همه انتظار دارند اول از همه محکوم کنیم و انتظار عذرخواهی از ما دارند! به ما بگوییم چه کار بیشتری می‌توانیم بکنیم که نکرده‌ایم!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha