شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام کریمی

حوزه/ طرح‌ریزی برنامه‌های پویای دینی، اخلاقی و فرهنگی در مساجد و حسینیه ها و بسط و تسری مولفه‌ها و پیوندهای عرفانی ایام پر عظمت و لیالی گرانقدر ماه مبارک رمضان بر دیگر ماه‌های سال، جان‌ها را به وجد آورده و محیطی سرشار از نشاط و معنویت می‌آفریند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام کریمی در همایش طلایه داران تبلیغ که با حضور نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، در سالن اجتماعات  اداره تبلیغات اسلامی تاکستان برگزارشد، گفت:  ماه رمضان، شناخت و معرفت، توبه و مغفرت،  عبادت و بندگی، بهار قرآن، نزول رحمت و ضیافت بیکران الهی و  شکستن بت‌های نفس و سجده‌ عشق بر درگاه معبود یکتا می باشد.

وی ادامه داد: بر خورداری درک صحیح از ماه مبارک رمضان، زمینه به دست آوردن مواهب و برکات الهی را فراهم می‌ سازد و در سایه این درک و فهم و شناخت، نقش بی‌بدیل و آثار و فواید آن آشکار می‌شود.

 رئیس اداره تبلیغات شهرستان تاکستان اضافه کرد: طرح‌ریزی برنامه‌های پویای دینی، اخلاقی و فرهنگی در مساجد و حسینیه ها  و بسط و تسری مولفه‌ها و پیوندهای عرفانی ایام پر عظمت و لیالی گرانقدر ماه مبارک رمضان بر دیگر ماه‌های سال، جان‌ها را به وجد آورده و محیطی سرشار از نشاط و معنویت می‌آفریند.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان، فرصتی استثنایی و گرانقدر و ارزشمند است که باید با برنامه‌ریزی صحیح به استقبال آن برویم؛ این ماه فرصتی برای دعا و نیایش و شب زنده‌داری است.

 وی افزود: شاید بعضی از ما هنوز به راز برتری شب قدر برماه های دیگر سال (با توجه به نزول قرآن وحضور ماموران ویژه در زمین) پی نبرده باشیم و در صدد جستجو برای پی بردن به این راز و دریافت پاسخ باشیم، ولی باید بدانیم که رسیدن به پاسخی دقیق و تسکین بخش امکان ندارد مگر اینکه قدر شب قدر را بدانیم، و ارزشهای ماه مبارک رمضان را بشناسیم.

حجت الاسلام کریمی اظهار کرد: در این ماه از کارهای شایسته و نیک اعم از عبادات بدنی و مالی کوتاهی نکنیم، و همان گونه که اهل معرفت در باره شب قدر گفته اند، بدانیم که هر کار شایسته و ارزشمند در ماه مبارک رمضان بهتر و ارزشمند تر از همان کار در ماه های دیگر است.

وی در پایان از اعزام 158 نفر از مبلغین وروحانیون به شهرها و روستاهای تاکستان خبر داد و گفت: بحث اعزام و ساماندهی و اسکان 132 نفر از مبلغین و روحانیون که 26 نفر آنان مبلغه هستند انجام شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha