پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استهلال

مسئول ستاد استهلال خراسان شمالی با اشاره به اهمیت رؤیت هلال ماه رمضان گفت: گروه‌های استهلال ماه رمضان در شهرهای این استان مستقر شده‌اند.

حجت‌الاسلام حسین عابدینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: هشت گروه استهلال ماه رمضان در شهرهای استان مستقر شده‌اند.

وی افزود: این گروه‌های استهلال، برای روئیت هلال ماه مبارک رمضان در شهرهای استان مستقر شده‌اند که دو گروه از آن‌ها در بجنورد و 6 گروه نیز در شهرستان‌های فاروج، اسفراین، جاجرم، آشخانه، راز و جرگلان و گرمه مستقر شده‌اند.

حجت‌الاسلام عابدینی ادامه داد: با توجه به فرارسیدن  ماه مبارک رمضان، گروه‌های استهلال استان امروز پنجشنبه 4 خرداد به نقاط تعیین شده جهت استهلال ماه رمضان اعزام شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: گرچه هلال امروز قابل رؤیت نیست؛ اما از باب عمل به تکلیف گروه‌های استهلال به نقاط موردنظر اعزام خواهند شد.

مسئول ستاد استهلال خراسان شمالی اظهار داشت: گروه‌هایی در شهرستان‌های استان در مناطق پیش‌بینی‌شده مستقر خواهند بود و با دستگاه‌های قوی رؤیت را انجام می‌‌دهند. اين گروه​ها متشكل از كارشناسان و استادان دانشگاهی هستند كه یک یا دو نفر روحانی از دفتر امام‌جمعه نیز جهت تأیید رؤیت هلال ماه این گروه‌ها را همراهی می‌کنند.

حجت‌الاسلام عابدینی با اشاره به اینکه تمامی فعالیت‌های این گروه‌ها در شهرستان‌های مختلف استان زیر نظر امام‌جمعه شهرستان انجام می‌شود، گفت: اعضای گروه‌های استهلال از اقشار مختلف و متدین استان بوده و هر گروه شش نفر شامل کارشناس نجوم، رصدگر کمکی، روحانی، معتمد، مستندساز و تدارکات‌چی است.

وی خاطرنشان کرد: این گروه‌ها با تجهیزات مدرن رؤیت در مناطق یاد شده مستقر و در صورت مشاهده هلال ماه مراتب را به دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اعلام و نیز در نخستین فرصت به دفتر مقام معظم رهبری منعکس می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha