پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اعزام طلاب ممتاز کاشان به عتبات عالیات

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اعزام ۱۲۰۰ روحانی و مبلغ به مساجد شهری و روستایی این استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: تبیین احکام ماه مبارک رمضان با اعزام یک هزار و 200 روحانی و مبلغ به مساجد استان انجام می‌شود.

وی افزود: مبلغان اعزامی از روحانیان بومی استان،  قم و مشهد هستند که به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام و در ایام ماه رمضان اقامه سه نوبت نماز جماعت ، سخنرانی، تفسیر قرآن و ... را بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه 55 درصد از روحانیون اعزامی از قم و مشهد هستند، ادامه داد: برای ماه رمضان و بر اساس نیاز استان اعزام 900 مبلغ جدید از قم و مشهد به خراسان شمالی اعزام شدند.  علاوه بر این در ماه شعبان نیز 280 روحانی مبلغ بومی خراسان شمالی به مناطق مختلف استان اعزام‌شده بودند که در ماه رمضان هم از ظرفیت این روحانیان استفاده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: افزون بر اعزام یک هزار و 200 روحانی در ماه رمضان، تعدادی از مفسران قرآن از حوزه علمیه قم هم به استان هجرت کرده و در شهرهای بجنورد، اسفراین، گرمه و سایر نقاط استان اقدام به برگزاری جلسات تفسیری قرآن می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز روحانیون وظیفه هدایت دینی و سیاسی جامعه را بر عهده دارند که باید این نقش بیش از گذشته پررنگ شود، گفت: امر تبلیغ فقط به ایام ماه محرم و ماه رمضان اختصاص ندارد و بلکه فعالیت تبلیغی برای همه زمان‌ها تعیین شده است.

حجت‌الاسلام خادمی، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال، بخشی از محورهای مبلغان در ماه مبارک رمضان باهدف روشنگری در جامعه خواهد بود، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود، روحانیان و مبلغان در ماه رمضان و در سخنرانی‌های خود به این موضوع بیشتر بپردازند و در جهت تحقق رهنمودهای ولی امر مسلمین جهان گام بردارند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha