جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی

حوزه/حضرت خدیجه(س) آن قدر بزرگ بود و برای گسترش اسلام سختی کشیدکه خدای متعال برای قدردانی از آن بانو، او را به همراه سه زن دیگر، به عنوان زنان برتر معرفی می کند و از همه می خواهد از آنها درمسائل مختلف الگو گیری کنند.

 حجت الاسلام و المسلمین محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، گفت: حضرت خدیجه(ص) بانوی بسیار محترم، بزرگ، با کمالات، با عفت، پاکدامن بوده و توانسته مراتب بالای اخلاقی را در خود تجلی دهد.

 رئیس انحمن فقه واصول افزود: حضرت خدیجه(س) از موقعیت خاصی اجتماعی برخوردار بود و از چهره های شناخته شده در حجاز بود و مردم منطقه احترام خاصی برای ایشان قائل بودند؛ حضرت خدیجه(س) در زمانی به ازدواج پیامبر اسلام پاسخ مثبت داد که همه او را ترک کرده بودند و این مربوط به قبل از رسالت است.

این استاد حوزه با بیان اینکه ازدواج حضرت خدیجه(س) با رسول اکرم(ص) عقلانی بود و ثمره آن، فاطمه زهرا(س) است که مادر 11 امام است، گفت: این یازده امام(ع) نور و ادامه دهنده رسالت و نبوت و هادیان امت هستند؛ اینها نشان دهنده پاکی و عفت آن بانواست که ازدامن او دختری مانند حضرت زهرا(س۹  به دنیامی آید.

وی افزود: حضرت خدیجه(س) اولین زنی بود که ایمان آورد و در ادامه رسالت حضرت پیامبر(ص) خدمات بزرگی انجام داد و نام نیکی در تاریخ کهن اسلامی از خود به یادگار گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گفت: حضرت خدیجه(س) آن قدر بزرگ بود و برای گسترش اسلام سختی کشید،‌ آن بانو در مباحث سیاسی ید طولا و مشارکت داشت وحوادث را رصد و تحلیل درست می کرد و تصمیمات به موقعی می گرفت؛ نمونه آن گرفتار شدن پیامبر(ص) در شعب ابو طالب و یاری و حمایت آن بانو از پیامبر(ص) خدا بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha