شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن

حوزه/ رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور با تاکید بر این که باید سهم مردم از همایش های قرآنی افزایش یابد، گفت: مصوبه مجلس جهت حمایت از فعالیت های قرآنی ۲۰۰میلیارد تومان بوده است، اما فعلاً فقط ۵درصد آن پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، مهدی قره شیخلو، امروز در چهارمین همایش ربیع القرآن که به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد، با بیان این که چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و فعالیت های قرآنی به جایگاه خوبی رسیده است، گفت: اولین انتظار از جامعه قرآنی در سراسر کشور حفظ وحدت و یکپارچی است.

 رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور از دیگر وظایف فعالین قرآنی را رصد کردن فعالیت های قرآنی دانست و افزود: یکی از مهمترین مشکلاتی که موسسات قرآنی دارند هزینه مالی است.

 رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور با تآکید بر اینکه لایحه بودجه سال 96 کشوردر حالی به تصویب رسیده است که  ۵۰ درصد از بودجه اعتبارات قرآنی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، گفت: سال 95 مصوبه مجلس جهت حمایت از فعالیت های قرآنی ۲۰۰میلیارد تومان بوده است، اما فقط ۵درصد آن که معادل ۱۰میلیارد می باشد، پرداخت شده است.

وی خطاب به مدیران تشکلات های قرآنی با تاکید بر این که روحیه مطالبه گری قرآنی داشته باشید، افرود: سهم مردم باید از همایش های قرآنی افزایش یابد، به شرطی که مجموعه ها سطح خدمات قرآنی خود را بالا ببرند و فرهنگ سازی لازم را  انجام نمایند.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور با اشاره به عدم انعکاس فعالیت های مطلوب قرآنی، خاطرنشان شد: با توجه به اینکه استان بوشهر از ظرفیت قرآنی خوبی برخوردار می باشد انتظار یکپارچگی بیشتری بین موسسات می رود.

قره شیخلو هماهنگی دستگاه های حاکمیتی استان بوشهر را امیدوار کننده خواند و گفت: با توجه به ظرفیت و فعالان  قابل اتکا قرآنی استان بوشهر می تواند قطب قرآنی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha