جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباس

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: خانواده در اسلام جایگاه بلند و رفیعى دارد و این نهادکوچک ولى مقدس، پایگاه عروج و کمال انسان ها و محیط تربیت و پرورش نهال فطرت و استعدادهاى نسل آینده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز درجمع خانواده کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح استان که در سالن اجتماعات آستان مقدس  امام زاده اباذر برگزارشد، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: بدون شک، رمضان فرصتی برای تربیت نفس‌های سرکش است؛ زیرا در این ماه دل‌ها آماده‌اند که فیض الهی دریافت نمایند، و شیاطین نیز درغل و زنجیر هستند .

وی افزود: لحظه‌ افطار و پیش از اذان، زمانی بس گران‌بها برای دعا و نیایش و درخواست از خداوند مهربان است؛ زیرا در آن لحظات دعاها مستجاب می‌شوند. حضرت محمد(ص) فرموده‌اند: «دعا و درخواست سه تن، پیش خداوند پذیرفته می­شود: روزه­دار، مظلوم و مسافرمی باشد وتلاش نماییم که از فیوضات این ماه ارزشمند نهایت استفاده را ببریم.

مدیر حوزه علمیه قزوین به نقش مهم خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: خانواده با دارا بودن پیشینه ای به قدمت آفرینش، اساسی ترین نهاد اجتماع است که زندگی اجتماعی از آنجا آغاز می شود و کانون آرامش ، تعادل و شکل گیری شخصیت انسان ها و نخستین وسیله انتقال مناسب فرهنگ به شمار می آید.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: خانواده در تمام جوامع، در برنامه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، نقش محوری داشته و دارد و در دین مبین اسلام بر این مهم تاکید شده است.

 وی ادامه داد: خانواده  نخستين نهاد اجتماعى است كه مهمترين نقش را در توسعه و رشد مراحل حيات بشر در امتداد تاريخ انسان از خود نشان داده است و از ابتدا تاکنون نسبت به ساير نهادهاى اجتماعى از ارزش و اهميت خاصى برخوردار بوده و خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: نظام خانواده، نظام ارزشمند و محبوبى است كه در اسلام هيچ بنايى محبوبتر از آن پايه ريزى نشده است. پيامبر گرامی  اسلام مى فرمايد «ما بنى فى الاسلام بناء اَحبّ الى اللَّه تعالى و اعزّ من التزويج (در اسلام هيچ نهادى محبوب تر و عزيرتر از تشكيل خانواده در نزد خداوند بنا نشده است».

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: اسلام به عنوان یک مکتب انسان‌ساز، بیشترین توجه را به تکریم و تعالی خانواده دارد و این نهاد مقدّس را کانون تربیت و مهد مودّت و رحمت می‌شمرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha