شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مركز تخصصي نورالزهرا ساري

حوزه/ اسلام مخالف رنگ شاد و زیبایی نیست، به خصوص در صنعت و تکنولوژی موافق تغییر و پویایی می باشد. بلکه این دین، پوشش و آرایشی را که به نوعی تشبه به کفار باشد و برخلاف عرف جامعه باشد، را رد می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، زینب ولی اللهی، کرسی آزاد اندیشی"طلاب، مد پذیری و سبک زندگی اسلامی" در مرکز تخصصی خواهران نور الزهراء (س)  به عنوان استاد ارائه کننده بحث اظهار كرد: دوست داشتن زیبایی و لذت بردن از آن یکی از ویژگی های فطری در انسانها است و تغییر لباس ، لوازم زینتی و لوازم منزل و...نیز در همین راستا قرار می گیرد.  

 وی تاثیر مثبت روانی در افراد و تحکیم روابط اجتماعی را از جمله اثرات  مد و مدگرایی بر جنبه های زندگی انسان برشمرد و افزود: مد مناسب می تواند انسان را از  لحاظ روحی ارضا و به تدریج نشاط، نوگرایی، شکوفایی خلاقیت و نوآوری را زنده کرده و زندگی انسان ها را از یکنواختی خارج کند و احساس تازه شدن به آنها دهد.

معاون فرهنگی مرکز تخصصی نورالزهرا(س) ساری با تاکید بر این که هدف اصلی طلاب، تبلیغ و هدایت مردم است تصریح کرد:  طلابی که با مد زمانه خود همراه هستند، بهتر می توانند در تبلیغ و هدایت مردم موفق باشند.

بهاره علی نژاد، استاد منتقد بحث نیز مهمترین بعد مد گرایی را توسعه مصرف گرایی دانست و گفت:  تاریخ مصرف مد، حداکثر یک هفته است و پس از آن مد دیگری جایگزین می شود، بنابراین مدگرایی بازاریابی بسیار وسیعی دارد.

وی، پرهیز از اسراف و ریخت و پاش و رعایت ساده زیستی و مساوی بودن همه افراد جامعه را از مهمترین مشخصه های سبک زندگی ایرانی و اسلامی برشمرد و تصریح کرد: خواهران طلبه نیز همچون سایر طلاب در آگاه سازی جامعه، ترویج آموزه های دینی و گسترش سبک زندگی اسلامی نقش تاثیرگذاری دارند که باید توجه به این مسأله را سرلوحه فعالیت های فرهنگی و دینی خود قرار دهند.

صغری طالب زاده، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) ساری نیز به عنوان داور بحث تصریح کرد: مد، روش موقتی است که طبق سلیقه افراد سبک زندگی را تغییر دهد. پس مد با این معنا ، همان نوگرایی و امروزی بودن می باشد که اسلام به طور کلی آن را پذیرفته و رد نمی کند.

وی ادامه داد: آنچه که امروزه در مسئله مد بیشتر جلوه پیدا کرده، مسئله پوشش و آرایش می باشد. اسلام چندین متغیر را برای پوشش و آرایش افراد لحاظ می کند که عبارتند از مقتضیات زمان ، سن افراد ، موقعیت خاص افراد، وضعیت معیشتی افراد، مطابقت با عرف جامعه می باشد؛ اما سوال محوری این است که عرف طلبگی در مسئله مد چیست ؟

طالب زاده خاطر نشان کرد: اسلام مخالف رنگ شاد و زیبایی نیست، به خصوص در صنعت و تکنولوژی موافق تغییر و پویایی می باشد. بلکه این دین، پوشش و آرایشی را که به نوعی تشبه به کفار باشد و برخلاف عرف جامعه باشد، را رد می کند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha