جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهدی رضوی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شاهدی رضوی با تاکید بر ضرورت ایجاد نهضت حفظ قرآن، گفت: در کشوری مانند سودان بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر حافظ کل قرآن کریم داریم و یا در کشور موریتانی از هر سه نفر، یک نفر حافظ کل قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهدی رضوی، پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه آموزشی روحانیون و مبلغین ویژه ماه مبارک رمضان که در مدرسه علمیه «مصلی» یزد برگزار شد با بیان اینکه شبهات بسیاری زیادی از زمان نزول قرآن کریم به وجود آمده است، گفت: روحانیون و مبلغین که در مساجد به مردم ارتباط مستقیم دارند باید با مطالعات بسیار، مردم را نسبت به این شبهات که روز به روز در حال افزایش است آگاه سازند.

نماینده مقام معظم رهبری در غرب آفریقا با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از شبهات در فضای مجازی که در حقیقت فضای حقیقی است، ایجاد می شود ، افزود: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ایران از دیرباز توطئه های زیادی برای شکست و نابودی این نظام داشتند که بحمدلله تاکنون به موفقیت نرسیدند و امروزه تلاش های خود را در فضای مجازی به کارگرفته اند تا به اهداف شوم خود برسند که باید نسبت به این مسئله اهتمام ویژه و خاصی را داشت.

وی خاطر نشان کرد:  در خارج از کشور نیز شبهات بسیار زیادی در خصوص قرآن کریم وجود دارد و جوانان نیز باید نسبت به این شبهات به آگاهی کامل برسند و روحانیون با تلاش بسیار باید نسبت به این شبهات ایجاد شده ، اقدامات لازم را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهدی رضوی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهار قرآن است ، عنوان کرد: توصیه های بسیاری در روایات شده است در ماه رمضان، حداقل انسان روزی یک جزء را تلاوت کند، زیرا اجر و پاداش زیادی دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در غرب آفریقا با اشاره به اینکه برخی از کشورهای مسلمان مانند سودان، موریتانی، الجزایر ، مغرب ، مصر ، تونس و لیبی در مباحث حفظ و قرائت قرآن کریم پیشتاز هستند، گفت: در کشوری مانند سودان بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر حافظ کل قرآن کریم داریم و یا در کشور موریتانی از هر سه نفر، یک نفر حافظ کل قرآن است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha