سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی

حوزه/ آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خصوص خطبه های روز جمعه خود در دانشگاه تهران نامه ای به ستاد انتخابات کشور ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، متن کامل نامه آیت الله سید احمد خاتمی به ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ستاد انتخابات کشور

سلام علیکم

بعد از نماز جمعه بیانیه‌ای از شما دیدم که لازم دانستم نکاتی را تقدیم دارم:

1- سخنان بنده را مغایر با فرمایشات مقام معظم رهبری که از زحمات طاقت‌فرسای همه دست اندرکاران، اجرا و نظارت تشکر کرده‌اند نامیدید. اگر خطبه بنده را گوش کرده باشید بنده هم در بند 2 بحث انتخابات به اسم از این عزیزان تشکر کرده‌ام. الان هم از زحمات آنان تشکر می‌کنم.

2- اینجانب هیچ نسبتی را به کسی نداده‌ام، دوباره متن حرف‌هایم را ببینید. من گفته‌ام گزارش از تخلفات رسیده، شورای نگهبان رسیدگی کند. مقصران را به دستگاه قضایی معرفی و آنان را به مردم معرفی کند. پس من فقط جرم را گفته‌ام، معرفی مجرم را به مقام مسئول واگذاشتم. پس قضیه به‌اصطلاح طلبگی است یعنی اگر....

3- در این خطبه چند بار تأکید کردم که این تخلفات در سرنوشت انتخابات تأثیرگذار نیست. یعنی منتخب مردم همان است که مردم برگزیده‌اند. پس اصل انتخابات و منتخب مورد تأیید قرار گرفته است. اگر رسانه‌های بیگانه سوءاسفتاده کرده‌اند از شیطنت آنهاست.

4- آنچه در رابطه با تخلف به صورت گزارش شده است، گفتم همان است که دبیر محترم شورای نگهبان در جلسه هیأت رئیسه خبرگان گفته است، عین گفته ایشان این است: «اما تخلفات بسیاری هم شد که بخشی از آن متوجه مسئولان بود که تخلفات بسیاری کردند»

5- برادران عزیز مولا علی(علیه السلام) فرمود «آله الرئاسه سعه الصدر»؛  انتظار از شما تحمل نقد به صورت«اگر» حداقل  هست،صبر می‌کردید شورای نگهبان ابراز نظر می‌کرد بعد این بیانیه را صادر می‌کردید. به شما اطمینان می‌دهم اگر به خلاف آنچه گفته‌ام نظر دادند من شرعاً خود را موظف به اعتراف به خطا می‌دانم و اعلام می‌کنم.

6- دغدغه وحدت و دوری از تفرقه و انشقاق را ابراز کرده‌اید، دقیقاً دغدغه درستی است، اما متهم کردن این بنده ناچیز به تفرقه‌افکنی و کذب، صحیح نیست. بنده در همین خطبه هم وحدت‌آفرین خطبه خواندم. ارجاع مردم به مرجع قانونی (شورای نگهبان)‌ تفرقه‌آمیز است؟ به نظر شما امام جمعه‌ای را که مقام معظم رهبری او را نصب کرده است، متهم به کذب کردن در راستای اجرای منویات معظم‌له است؟

7- فرموده‌اید «در حق تمامی برگزار کنندگان انتخابات اجحاف و ظلم نموده‌ام» این هم اتهامی دیگر. من از آنان تشکر کرده‌ام، چگونه می‌گویید اجحاف و ظلم نموده‌ام؟ من بیش از سه دهه است وزیر محترم کشور را به پاکی و صداقت می‌شناسم، آن‌وقت من به این وزیر خدمتگزار ظلم می‌کنم؟

8- در پایان خودم و شما خدمتگزاران را توصیه می‌کنم ظرفیت خود را در تحمل نقد بالا ببرید و ببریم که این لازمه خدمت در مسندی کلیدی است. به صراحت می‌گویم اجرای پروژه بزرگ انتخابات کاری سخت و طاقت‌فرسا بود که شما آن را تحقق بخشیدید و از این بابت هم تشکر می‌کنم هم خسته نباشید می‌گویم، ولی اجازه دهید خطیب جمعه حرف مردم را (لااقل‌ بخشی) از آنها را بزند و آنها را مدیریت کند تا تسلیم نهادهای قانونی مثل شورای نگهبان باشند. باز تأکید می‌کنم همه ما باید تسلیم قانون باشیم که رعایت آن هم تکلیف شرعی و هم تکلیف قانونی است. این مکتوب جهت تصحیح سوءتفاهم نوشتم هرگز در صدد تخریب شما نبوده و نیستم.

توفیق روزافزون شما خدمتگزاران را در جهت خدمت به مردم از ذات مقدس ربوبی خواستارم.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

سیداحمد خاتمی

امام جمعه موقت تهران

1396/3/6

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha