سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام جعفر رحمانی

حوزه/ حجت الاسلام رحمانی با اشاره به تصور های غلط از زندگی، تصریح کرد: عده ای فکر می کنند که زندگی خوب و درست زندگی کردن به خواب و خواراک خوب است، اما این تصور از زندگی غلط است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام جعفر رحمانی، ظهر امروز در مسجد آیت الله آخوند(ره) شهر همدان گفت: زندگی دینی معنای درست زندگی بشری است.

وی در ادامه با اشاره به تصور های غلط از زندگی، تصریح کرد: عده ای فکر می کنند، زندگی خوب و درست زندگی کردن به خواب و خواراک خوب است، اما این تصور از زندگی غلط است.

استاد حوزه علمیه همدان ادامه داد: آنهایی که برای دنیا و مال و ثروت تلاش می کنند نمی دانند که در اشتباهی بزرگ هستند و مفهوم زندگی درست را نفهمیده اند و از مسأله آزمایش در این دنیا و زندگی در جهان آخرت غافل شده اند.

وی در ادامه با اشاره به زندگی افراد موفق، افزود: افراد موفق در تلاش هستند که توشه ای برای آخرت خود جمع کرده و زندگی درست را بر پایه های دینی و برنامه سعادت بشری قرار داده اند.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به صفات مومنان، خاطرنشان کرد: مومنان واقعی کسانی هستند که از تعریف و تمجید دیگران شاد نمی شوند و همچنین از بدگویی دیگران ناراحت نمی  شوند، بلکه آنها تمام اعمالشان را برای رضایت باری تعالی انجام می دهند.

وی در ادامه با اشاره به خدا ترسی مومنان واقعی، اظهار داشت: مومنان واقعی دارای صفت خداترسی هستند که فقط از خوف خداوند متعال معصیت نمی کنند و از هیچ کس جز خداوند متعال نمی ترسند.

استاد حوزه علمیه همدان در ادامه با اشاره به زندگی پیامبر اکرم(ص)، گفت: پیامبر اکرم(ص) هیچگاه از آسایش های دنیوی استفاده نکرد و مدام به دنبال عبادت خداوند متعال بود، او از خواب و خوراک خود کم می کرد تا بتواند به عبادت و بندگی بپردازد.

حجت الاسلام رحمانی در پایان گفت: عده ای فکر نکنند که دنیا جای آسایش است، این دنیا مکان سختی ها و جمع کردن اعمال خیر برای آخرت است و پرداختن به مسایل دینی سبک درست زندگی کردن است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha