پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی اصغر زارعی مدیر حوزه علمیه علی ابن ابیطالب(ع) شهر ملایر

حوزه/ اسلام انقلابی و الهی باید توسط حوزه های علمیه به مردم دنیا معرفی شود، در غیر این صورت دین بدون انقلابی گری، کاری از پیش نخواهد برد.

حجت الاسلام علی اصغر زارعی مدیر مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) ملایر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به اهمیت مساله حوزه انقلابی و ماهیت انقلابی بودن اسلام، گفت: آغاز دین اسلام و فعالیت های تبلیغی پیامبر اکرم(ص)، شروع انقلابی دینی و فرهنگی در جامعه بود.

وی در ادامه با اشاره به آموزه های دینی و سیره اهل بیت(ع) در مورد انقلابی گری ابراز داشت: حوزه در  پرتو آموزه های دین مبین اسلام، باید انقلابی بماند و انقلابی عمل کند.

مدیر مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) شهر ملایر ادامه داد: مهم ترین شاخصه انقلابی گری که پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت(ع) نیز در ابلاغ دین داشته اند، آرمان عدالت طلبی است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت عدالت طلبی در اسلام، خاطرنشان کرد: هدف اصلی اسلام به سعادت رساندن انسان ها است و تا زمانی که عدالت در جامعه بر قرار نشود، نمی توانیم انسان ها را به سعادت برسانیم.

حجت الاسلام زارعی با بیان این که قدرت هایی هستند که برای رسیدن به منافعشان، مانع تحقق عدالت در جامعه بشری شده اند، افزود: حوزه ای می تواند با این تفکر مقابله کند که روحیه انقلابی  همانند پیامبر اکرم(ص) داشته باشد.

وی افزود: استاد تراز حوزه انقلابی باید با نگاهی وسیع به مبانی دینی و مسایل مرتبط به تربیت طلبه انقلابی بپردازد و تنها نگاهش به مسایل عمومی حوزه نباشد، او باید نگاهی فرا حوزوی داشته و نسبت به تاریخ جهان به خصوص تاریخ اسلام آگاه باشد.

مدیر مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) شهر ملایر در پایان اظهار داشت: اگر کسی بخواهد فقیه در دین شود، ولی انقلابی نباشد، تبدیل به فردی مضر برای اسلام می شود و اسلام او اسلام آمریکایی و سکولاریسم است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha