پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 416697
۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
ماه رمضان

حوزه / اگر بیمارها از ظرفیت این ماه استفاده کنند، هم بیماری اقتصادی، هم بیماری اجتماعی، هم بیماری سیاسی و هم بیماری اخلاقی‌شان قطعاً درمان می‌شود. در یک شب به اندازه‌ی هزار ماه می‌توانند به‌طور جهشی حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در گفتاری، ماه مبارک  رمضان را یک کلاس فشرده دانست که اگر جمعیتی الهی باشند و بخواهند در صنعت با کفار مسابقه بگذارند، می‌توانند به اندازه‌ی هزار ماه در یک شب پیش بروند .

 انسان‌ها در این ماه زمینه‌ی بهتری برای خودسازی، ارتباط با خدا،   مناجات و خلوت، درس‌شناسی و برای گرفتن درمان‌ها از کتابی که به‌عنوان نسخه معرفی شده است دارند: «و ننزّل من القرآن ما هو شفاء و رحمة للمؤمنین و لا یزید الظالمین إلاّ خساراً»  چون این  قرآن شفاست و این سفره‌ی درمان و دارالشفا در ماه مبارک رمضان تأسیس شده، اگر بیمارها از ظرفیت این ماه استفاده کنند، هم بیماری اقتصادی، هم بیماری اجتماعی، هم بیماری سیاسی و هم بیماری اخلاقی‌شان قطعاً درمان می‌شود. در یک شب به اندازه‌ی هزار ماه می‌توانند به‌طور جهشی حرکت کنند.

 این اختصاصی به مسائل اخلاقی ندارد! اگر جمعیتی الهی باشند و بخواهند در صنعت با کفار مسابقه بگذارند، می‌توانند به اندازه‌ی هزار ماه در یک شب پیش بروند. این حرکت‌های جهشی مصداق «مَنْ جاءَ بِالحَسَنةِ فَلَهُ عَشْرُ أمثالها» است.

 مؤمن اگر بخواهد در مسیر علم قرار بگیرد، می‌تواند ده‌برابر کفار رشد کند، چون نیروی الهی و همه عالم خلقت حمایتش می‌کند. اما کافر مقابل موج عالم است. لذا حرکت او به اندازه‌ی صرف حرکت خودش اثر می‌کند و جهش ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha